گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

زمینه صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار در حال فراهم شدن است

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار گیلانغرب گفت: با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته، زمینه صادرات کالا از طریق بازارچه مرزی سومار واقع در این شهرستان در حال فراهم شدن است.

 

   'فرامرز اکبری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه با تمهیدات صورت گرفته بازارچه مرزی سومار هم اکنون در آستانه آغاز مبادلات تجاری با طرف عراقی قرار دارد، افزود: تجهیزات مورد نیاز دستگاههای اجرایی از جمله گمرک و همچنین ساختمان اداری در بازارچه مرزی سومار بتدریج در حال نصب و راه اندازی است. 

وی اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته تاکنون 80 درصد عملیات مربوط به انتقال و استقرار امکانات و تجهیزات مورد نیاز دستگاههای اجرایی ذیربط در محل بازارچه انجام شده است.

وی تصریح کرد: در نظر است تا پایان هفته جاری تجهیزات و امکانات ادارای مرتبط با کار بازارچه مرزی سومار بطور کامل نصب و آماده خدمات دهی به تجار و بازرگانان شود.

فرماندار گیلانغرب گفت: هم اکنون عملیات برق رسانی به محل بازارچه مرزی سومار انجام شده و مشکل تامین آب آشامیدنی نیز بطور موقت تا تکمیل طرح آبرسانی آن با نصب منبع سیار رفع شده است.

اکبری ادامه داد: با توجه به نصب دکل مخابراتی، مشکل آنتن دهی تلفن همراه نیز در محل بازارچه مرزی سومار رفع شده است و تا نقطه صفر مرزی در ارتباط با پوشش خطوط مخابراتی هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

وی بیان داشت: برابر تفاهمنامه امضا شده طرف عراقی نیز نسبت به استقرار دستگاههای اداری ذیربط اقدام کرده است.

وی پیش بینی کرد تا با فراهم شدن شرایط و امکانات لازم، مبادلات تجاری بین ایران و عراق از طریق بازارچه مرزی سومار در چند روز آینده آغاز شود.

فرماندار گیلانغرب از سفر تجار، بازرگانان و اعضای اتاق بازرگانی استان دیالی عراق در هفته آینده به کرمانشاه خبر داد و گفت: در نظر است در این سفر آخرین موانع و مشکلات بررسی و رفع شود تا پس از بازگشت طرف عراقی، کار صادرات کالا از طریق بازارچه مرزی سومار در کمترین زمان ممکن آغاز شود.

اکبری همچنین از نصب دو دهنه پل بر روی رودخانه سومار با هدف تسهیل در امر صادرات کالا خبرداد و افزود: این طرح تا یکماه آینده تکمیل و به بهرداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: بی شک با آغاز مبادلات تجاری از طریق بازارچه مرزی سومار، به لحاظ دسترسی آسان به بازار عراق، شاهد حجم بالای صادرات کالا در آینده نزدیک خواهیم بود و این امر علاوه بر رونق اقتصادی کشور ازجمله این منطقه، در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه نیز نقش بسزایی دارد.

وی گفت: تردد مسافر و زوار نیز از طریق مرز سومار توسط دولت عراق مصوب شده است و امیدواریم با پیگیری های استاندار کرمانشاه و درایت دولت تدبیر و امید این مهم نیز در آینده نزدیک محقق شود تا پیش از پایان سالجاری امکان تردد زوار و مسافر نیز از مرز رسمی سومار فراهم شود.

بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد.

بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است. 

قصرشیرین در فاصله حدود 180 کیلومتری غرب کرمانشاه بیش از 27 هزارنفر جمعیت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.