گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار کرمانشاه: یکی از اولویت های کاری ما گسترش روابط تجاری با عراق است

 استاندار کرمانشاه گفت: یکی از اولویت های کاری ما گسترش روابط تجاری و بازرگانی با کشور عراق بویژه استان های همجوار و استان دیالی است.


  به گزارش ایرنا، ابراهیم رضایی بابادی روز چهارشنبه در دیدار با هیات عراقی با ابراز خوشحالی از گسترش روابط تجاری بین کرمانشاه و استان دیالی عراق گفت: امیدواریم این سطح ارتباطات منافع مردم دو استان را به همراه داشته باشد.


وی با اشاره به بازگشایی مرز سومار به مندلی خاطرنشان ساخت: این مرز بازگشایی شده اما امکانات لازم در آن مستقر نشده لذا همان احساسی که در آن طرف مرز برای ایجاد امکانات و تجهیزات در مز مندلی وجود دارد همین احساس را ما در استان کرمانشاه برای ایجاد امکانات در مرز سومار داریم و از ابتدای سال موضوع را با جدیت دنبال کردیم و امیدواریم این برنامه هر چه سریعتر محقق شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نبود امنیت در عراق در گذشته و تاثیر آن برای تاخیر در افتتاح مرز سومار به مندلی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته امنیت در عراق بخصوص استان دیالی در حال افزایش است لذا ایجاد امکانات مورد نیاز در مرز سومار در دستور کار استان قرار دارد و با جدیت این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در استان کرمانشاه علاوه بر تلاش برای توسعه تجارت، برنامه تردد خودرو از استان کرمانشاه به استان دیالی را نیز در دستور کار داریم، افزود: یکی از دغدغه های ما ارتباط گسترده تر با بخش های عرب نشین و استان های جنوبی عراق است تا از این طریق بتوانیم ارتباط بیشتر و گسترده تری با این استان ها داشته باشیم.

وی در پایان بیان داشت: ما از بهتر شدن وضعیت امنیت در استان دیالی خوشحالیم و امیدواریم که زمینه های لازم برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های کرمانشاه در استان دیالی فراهم شود.

محمد معروف حسین فرماندار بلدروز نیز گفت: این هیاتی که از استان دیالی به کرمانشاه آمده اند با ظرفیت ها و توانمندی های استان در بخش های تولیدی و صنعتی آشنا شدند و امیدواریم سطح روابط دو استان بیش از پیش افزایش یابد.

وی گفت: امنیت در عراق در حال افزایش است و گروهک های تروریستی وابسته به داعش روز به روز در حال تضعیف شدن هستند و به امید خدا بزودی این مشکل در کشور عراق حل خواهد شد و کل سرزمین را پس خواهیم گرفت.

وی گفت: برای گسترش سطح روابط با استان کرمانشاه آمادگی کامل داریم و ایجاد امکانات در مرز مندلی در حال پیگیری است.

فرماندار بلدروز، رییس اتاق بازرگانی و تعدادی از تجار استان دیالی عراق در این نشست حضور داشتند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.