گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مدیرکل سازمان توسه تجارت ایران: نسبت واردات به صادرات روندی مثبت را طی کرده است

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: در حالی که در سال 84 نسبت واردات به صادرات سه و نیم برابر بوده، اکنون این میزان به یک و نیم برابر کاهش پیدا کرده که نشان دهنده روندی مثبت است.

 
  به گزارش خبرنگار ایرنا «سید عباس حسینی »روز چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کردستان، افزود: در حالی که تزریق و و توزیع پول تورم زا است دولت تصمیم گرفت برای افزایش رشد اقتصادی، تحرکی در صادرات ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه موتور صادرات، تولید و اشتغال را در کشور افزایش می دهد، اظهار کرد: توجه به سه زیرساخت نرم افزاری و مقرراتی، تولید و خدمات از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در زمینه زیرساخت ها برای صادرات با شرایط مطلوب فاصله داریم، ادامه داد: رشد اقتصادی و افزایش صادرات با یک دست ایجاد نمی شود و باید در کنار دولت، بخش خصوصی نیز کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته مقرراتی داشتیم که مانع صادرات بود، افزود: به بهانه تنظیم بازار داخلی نمی توان صادرات کالاها را ممنوع کرد.

وی گفت: در حال حاضر به غیر از 15 قلم کالای کشاورزی برای هیچ کالای دیگری ممنوعیت صادرات وجود ندارد.

حسینی با اشاره به اینکه هرگونه معافیت مالیاتی منوط به اظهارنامه است، بیان کرد: در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته است و بسیاری از تجار به دلیل عدم آگاهی دچار مشکلاتی شده اند.

وی اظهار کرد: تعرفه واردات همیشه جوابگو نیست و گاهی نتیجه عکس می دهد، بنابراین باید با کارشناسی و تا میزان مشخصی اعمال شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان و تجار نباید صرفا کشوری فکر کنند بلکه باید بین المللی بیاندیشند، ادامه داد: تولید کنندگان و تجار باید بدانند که در چه نقطه ای از دنیا به چه کالایی نیاز دارند.

در شش ماه نخست سال جاری 213 میلیون و 354 هزار دلار کالا از استان کردستان به خارج از کشور صادر شده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.