گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

عبور 150 هزار زائر اربعین از مرز مهران تا روز گذشته

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تا ساعت 24 روز گذشته (جمعه) 150 هزار زائر اربعین از مرز مهران عبور کردند و پیش بینی می کنیم تعداد زائران عبوری از این مرز به 300 هزار نفر برسد.

 

   «حسین کلانتری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا در پایانه مرزی بین المللی مهران، در خصوص ازدحام جمعیت برای ورود به خاک عراق و مشکلات پیش آمده و منتظر ماندن مردم در صفوف افزود: این پایانه برای تردد روزانه 10 هزار نفر طراحی شده درصورتیکه روز گذشته از این پایانه 55 هزار نفر عبور کرده و وارد خاک عراق شدند. 


وی با تقدیر از همه دستگاه های اجرایی و انتظامی و سیاسی و امنیتی استان ایلام تاکید کرد: تلاش شبانه روزی افراد زحمتکش موجب شده تا بتوانیم از پنج و نیم برابر ظرفیت این پایانه استفاده کنیم. 

معاون استاندار ایلام یادآور شد: سرویس دهی مطلوب جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه های اجرایی برای اسکان زائران در شهر و مرز مهران در مقایسه با سال های گذشته خوب و بصورت ویژه انجام شده تا آنها بتوانند از امکانات رفاهی بهره مند شوند. 

کلانتری تاکید کرد: با برگزاری جلسات متعدد درصددیم تا بتوانیم خدمات مطلوبی به زائران ارائه دهیم و در همین راستا با همکاری دستگاه های اجرایی و شهرداری مهران، امکانات اسکان 30 هزار زائر فراهم شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین اماکنی برای توقف خودروهای شخصی زائران معین شده است. 

کلانتری از زائران درخواست کرد با صبر و تحمل، کارکنان خدوم را برای سرویس دهی بهتر یاری کنند. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام افزود: برای ورود به خاک کشوری دیگر، هماهنگی چند روزه لازم است و معطل شدن چند ساعته و عبور از یک گذرگاه باریک با این حجم جمعیت، بطور قطع مشکلات و دردسرهایی برای افرادی که صبر و تحمل ندارند، ایجاد خواهد کرد. 

کلانتری ضمن عذرخواهی از زائران به خاطر برخی کاستی های موجود گفت: امیدواریم با هماهنگی کشور مقابل، خدمات دهی به زائران مطلوب تر شود. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.