گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات کالا از بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین در روزهای عزا داری اربعین حسینی متوقف نمی شود

قصرشیرین - ایرنا - معاون فرماندار قصرشیرین گفت: روند صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین در روزهای اربعین حسینی متوقف نمی شود.

 

   نعمت الله نازپرورده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیتهای تجاری طرف عراقی نیز در این ایام ادامه دارد.


وی اظهار کرد: به علت فساد پذیری برخی محصولات صادراتی از جمله میوه و تره بار و جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی پیله وران، توقف روند صادرات کالا از بازارچه مرزی پرویزخان امکان پذیر نیست.

مدیر بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین نیز گفت: روند صادرات کالا از طریق این بازارچه در ایام اربعین متوقف نمی شود اما بنا به دلایل امنیتی از حجم ترد کامیون ها در این ایام در داخل عراق کاسته می شود.

حسین موسوی با اشاره به حضور میلیونی عاشقان و دلسوختگان سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در همایش عاشورایی اربعین حسینی، افزود: تدابیر شدید امنیتی بکار گرفته شده از سوی دولت مرکزی عراق با هدف ارایه خدمات مطلوب تر به زایران و تامین امنیت آنها، باعث شده حجم تردد کامیون های صادراتی کاهش یابد.

بیش از 50 درصد کل کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.

شهرستان قصرشیرین با 27 هزار نفر جمعیت، 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و یکی از مهمترین شهرهای غرب کشور برای توسعه روابط اقتصادی با این کشور و اقلیم کردستان و بخش مرکزی عراق محسوب می شود که با داشتن دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی اکنون به کانونی برای فعالیت های مهم اقتصادی، صادرات و واردات کالا به این کشور همسایه تبدیل شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.