گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

تسهیل سفر به عتبات عالیات نتیجه تلاش کارگزاران نظام است

ایلام- ایرنا- معاون فرهنگی دادگستری استان ایلام گفت: تسهیل سفر سوگواران اربعین حسینی و زوار عتبات عالیات نتیجه تلاش کارگزاران نظام است.

 

   'فیض اله شیرزادی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فراهم بودن بسترهای لازم برای حضور سیل مشتاقان و عزاداران حسینی کشور عراق و زیارت امام حسین(ع) ماحصل تلاش شبانه روزی و بی وقفه مسوولان نظام است.


وی ادامه داد: خوشبختانه با تمهیدهایی که مدیران و مسوولان کشور و نیز مقام های استانی با همکاری و همراهی مردم ایلام اندیشیده اند امکان خروج از مرز بین المللی مهران و عزیمت به کربلای معلی در کوتاه ترین زمان ممکن را فراهم کرده است.

وی افزود: مردم مهمان نواز ایلام به ویژه شهرستان مهران در میزبانی و خدمات رسانی به زائران حسینی سنگ تمام گذاشته اند و با این کار بار دیگر عشق و ارادت خالصانه خود را به ائمه اطهار (ع) نشان دادند.

شیرزادی گفت: اکنون افزون بر حضور گسترده عاشقان حسینی و زوار عتبات عالیات از استان های مختلف کشور در مرز مهران، کاروان های بسیاری از دیگر مسلمانان کشورهای منطقه مانند هندوستان، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان و آسیای میانه در این روزها از راه مرز مهران به کشور عراق سفر می کنند. 

معاون فرهنگی دادگستری ایلام همچنین از تجهیز و تامین محل استراحت و اسکان همکاران قضایی و اداری به همراه خانواده های آنان از سراسر کشور در مسیر رفت و برگشت به عراق و خاک جمهوری اسلامی ایران در شهر و پایانه مرزی مهران خبر داد.

شیرزادی افزود: شرایط برای اعزام همکاران قضایی و اداری و نیز خانواده های آنان در سراسر کشور از مسیر مرز مهران به نحو کامل مطلوب و مهیاست و دادگستری ایلام آمادگی دارد تا اقدام های تسهیل کننده در این زمینه را بیشتر گسترش دهد.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام منابع رسمی، اکنون روزانه بیش از 70 هزار تبعه داخلی و خارجی از راه مرز رسمی و بین المللی مهران برای شرکت در آیین های سوگواری اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر می کنند. 

پیش بینی می شود تا اربعین حسینی بیش از 800 هزار نفر برای سوگواری و زیارت عتبات عالیات از پایانه مسافری مرز رسمی 

مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام و 740 کیلومتری تهران راهی عراق شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.