گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات فناوری اطلاعات ایران به مبلغ سالانه 400 میلیون دلار رسید

 ایرنا - معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران گفت: قصد داریم با نماینده نمایشگاه جی.تکس به منظور حضور متقابل هماهنگی و توافق کنیم و امیدواریم در مدت حضور نماینده این نمایشگاه، به این توافق برسیم.

 

   به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین اسفهبدی درباره نقش نمایشگاه الکامپ در توسعه فناوری های نوین در کشور، هدف از برگزاری همه نمایشگاهها را چه الکامپ و فناوری اطلاعات و چه نمایشگاه های خدماتی و فنی را توسعه صادرات ذکر کرد.


وی با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر سالی حدود 400 میلیون دلار صادرات فناوری اطلاعات دارد، گفت: مطمئن هستم اگر همکاری و توافقی بین ایران و GTEX امارات منعقد شود نه تنها صادرات افزایش خواهد یافت بلکه به جدیدترین تکنولوژی های جهانی دسترسی پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: امروز با کار بزرگی که مجمع تشکل های اتاق بازرگانی ایران انجام داد، برای اولین بار نماینده نمایشگاه GTEX را برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرد تا راه برای افزایش صادرات فناوری اطلاعات باز شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران در ادامه به فرصت کم برگزارکنندگان این نمایشگاه برای برگزاری آن اشاره کرد و افزود: علیرغم زمان کم موجود برای برگزاری نمایشگاه الکامپ، نمایندگی کشورهای خارجی بیش از 2 برابر سال قبل شده است و مطمئنم اگر فرصت معقولی در اختیار دست اندرکاران قرار می گرفت، ظرفیت نمایشگاه به 4 برابر هم می رسید.



** بازدید قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از الکامپ بیستم

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز سطح نمایشگاه امسال را مطلوب ذکر و ابراز امیدواری کرد که در سال های آینده یک روز تعطیل هم در میان روزهای نمایشگاه باشد، تا بازدیدکنندگان بیشتری از جمله دانشجویان و دانش آموزان هم بتوانند با بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه، با جدیدترین فناوری های روز این بخش آشنا شوند. 

ابوالحسن فیروزآبادی در بازدید از بیستمین نمایشگاه الکامپ با بیان آنکه سازمان تامین اجتماعی سهامدار صد درصدی رایتل است، اظهار داشت: علیرغم زمان اندکی که برای برپایی نمایشگاه بود کیفیت نمایشگاه از سطح خوبی برخوردار است.



** تعامل با بخش خصوصی مهمترین هدف معاونت فناوری و اطلاعات وزارت ارشاد است 

رئیس گروه معاونت فناوری و اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از حضور در نمایشگاه الکامپ را تعامل و همکاری گسترده تر با بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: صدور مجوزهای حوزه فناوری اطلاعات و توسعه حوزه خدمات الکترونیک در کشور جزو مهمترین برنامه های این بخش است. 

علی ایمانی پور افزود: توسعه شبکه ملی فرهنگ و فراخوان ابر فرهنگ به مشارکت با شرکت های خصوصی بزرگ و کوچک از جمله فعالیت های مرکز علمی فناوری وزارت ارشاد است که جهت رشد و توسعه صنعت ای.تی.سی در بخش های مختلف صورت گرفته است. 

وی با تاکید بر ضرورت حضور شرکت های دولتی در نمایشگاه بین المللی الکامپ افزود: مشارکت با شرکت های خصوصی زمینه ساز پیشرفت این صنعت در کشور است. 

وی با بیان آنکه توسعه ابرفرهنگ جزو مهمترین برنامه های وزارت ارشاد در این حوزه است، گفت: زیرساخت ها و سرویس ها در وزارت ارشاد به شکل کامل و با بررسی و مطالعه صورت گرفته ایجاد شده و تنها مشارکت و تعامل با بخش خصوصی می تواند پیشرفت این برنامه را تکمیل کند. 



** شباهت نمایشگاه الکامپ به المپیک جهانی 

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه نیز در بازدید از نمایشگاه الکامپ، گفت: این جشنواره به خاطر ویژگی های بارزی که دارد معمولا در صدر انتخاب شرکت کنندگان نمایشگاه ها قرار دارد.

سعید رسول اف افزود: نمایشگاه های بین المللی و جهانی از جمله الکامپ را می توان به المپیک های ورزشی جهانی تشبیه کرد، چرا که تولیدکنندگان، محصولات و خدمات قابل عرضه خود را در معرض دید عموم قرار می دهند و در این راستا به بازاریابی محصولات و خدمات خود می پردازند. 

وی افزود: پس از ارائه و بازاریابی محصولات، تولیدکنندگان درصدد فروش کالاها و محصولات خود برمی آیند و به این شکل چرخه صنعت شکل می گیرد. 

رسول اف با بیان اینکه نمایشگاه ها از این نظر برای شرکت کنندگان و تولیدکنندگان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل یک شرکت برای حضور در این نوع نمایشگاه ها باید از یک سال قبل برنامه ریزی و تدابیر مناسب اتخاذ کند. 

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه درباره نمایشگاه بین المللی الکامپ نیز توضیح داد: در ایران که ما شاهد تعدد نمایشگاه ها هستیم، شاید این شائبه پیش آید که حضور در نمایشگاههای مختلف به امر بازاریابی محصولات و خدمات خدشه وارد می کند اما نمایشگاه الکامپ به خاطر ویژگی های بارزی که دارد، معمولا در صدر انتخاب شرکت کنندگان در نمایشگاه ها قرار دارد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.