گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

عدم ثبات نرخ ارز و مسایل بانکی، عمده ترین مشکلات صادرات کشور

ایرنا - رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین، عدم ثبات نرخ ارز و مسایل بانکی را از عمده ترین مشکلات فراروی صادرات کشور دانست و گفت: صادرات باید محور تمام فعالیت های اقتصادی کشور باشد و براین اساس چالش های بخش صادرات حل و فصل شود.

 

   به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، اسدالله عسگراولادی روز یکشنبه در چهل و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، افزود: میزان صادرات غیرنفتی در هشت ماهه سال گذشته با 53 میلیون تن کالا، 28 میلیارد دلار بود در حالی که این رقم در هشت ماهه ابتدای سال جاری به وزن 63 میلیون تن کالا به 33 میلیارد دلار رسیده است.


وی با اشاره به افزایش صادرات کشور، اظهار داشت: به رییس جمهور قول داده ایم تا صادرات غیرنفتی را در برنامه ششم توسعه به مرز 70 میلیارد دلار برسانیم.

عسگراولادی با بیان آنکه هم اکنون صادرات با واردات کشور حدود 10 درصد تفاوت دارند، گفت: در حال حاضر بازرگانان و تجار ایرانی به هیچ عنوان ارز را با شرایط افزایشی نمی پذیرند، بلکه خواهان ارز با ثبات هستند.

وی افزود: هم اکنون صادرکنندگان براحتی نمی توانند پول خود را به کشور بازگردانند که امیدواریم با نتیجه مثبت مذاکرات چالش مسایل بانکی هرچه سریعتر برطرف شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بداخلاقی های غرب با اقتصاد ایران، اظهار داشت: متاسفانه غربی ها همچنان به بداخلاقی های خود در قبال ایران ادامه می دهند ولی باوجود این بداخلاقی ها، صادرات رونق داشته و به مرز 50 میلیارد دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه آلمان حساب فعالان اقتصادی ایران را مسدود کرده است، خواستار توقف بداخلاقی های غرب با اقتصاد ایران شد.

به گفته عسگراولادی، در هفته های اخیر حساب برخی فعالان اقتصادی در اروپا و به خصوص آلمان مسدود شده که امیدواریم این روند متوقف شود.

وی همچنین خواستار دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای صدور تمام کارت های بازرگانی به صورت پنج ساله شد و خاطرنشان کرد: هم اکنون صدور کارت های پنج ساله بازرگانی تنها برای واحدهای تولیدی صورت می گیرد در حالی که تولید و بازرگانی از هم مجزا نیستند و به نظر می رسد می توان این دستور وزیر صنعت را برای کارت های بخش بازرگانی تعمیم داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.