گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

هیات سیاسی و اقتصادی استان کرمانشاه عازم عراق شد

ایرنا - هیات سیاسی و اقتصادی استان کرمانشاه متشکل از مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری، کارشناسان و مشاوران اقتصادی و فرماندار گیلانغرب روز سه شنبه از طریق مرز خسروی عازم عراق شدند.

 

   به گزارش خبرنگار ایرنا، این هیات در راستای پیگیری روند بازگشایی مرز خسروی و همچنین بازارچه مرزی سومار عازم عراق شدند و در مرز منذریه این کشور مورد استقبال فرماندار شهرستان بلدروز و مقاماتی از استانداری دیالی قرار گرفتند. 


مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از این سفر را پیگیری و رایزنی های لازم با طرف عراقی در باره بازگشایی رسمی مرز سومار و همچنین دیدار با وزیر کشورعراق، استاندار دیالی و سفیر ایران در بغداد ذکر کرد.

'شهریار حیدری' اظهار داشت: در این سفرهمچنین در خصوص چگونگی ورود به مرحله اجرایی آغاز فعالیت تجاری در مرز سومار بحث و مذاکره خواهد شد. 

وی گفت: از سرگیری تردد زوار از طریق مرز خسروی هم در این سفر مطرح خواهد شد تا تردد دوباره زوار و مسافرین و دیگر کارکردهای مرز خسروی همزمان با آغاز فعالیت تجاری در مرز سومار هم به شکل مطلوبی محقق شود. 

فرماندار گیلانغرب نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این سفر چند روزه با هدف آغاز فعالیت تجاری و اقتصادی مرز سومار و تسریع در روند بازگشایی این بازارچه انجام می شود. 

'فرامرز اکبری' افزود: زیرساخت ها و امکانات دو طرف در مرز سومار مهیاست و در این سفر علاوه بر موضوع آغاز فعالیت تجاری بحث خطوط توسعه 'آی. تی' بازارچه و برنامه های بلندمدت آن با مقامات عراقی رایزنی خواهد شد. 

وی در باره علت تاخیر در آغاز فعالیت بازارچه چه مرزی سومار اظهار کرد: تاخیر از طرف جمهوری اسلامی ایران نیست و شرایط داخلی در کشور عراق و ناهماهنگی هایی که در آن سوی مرز وجود دارد باعث این تاخیر بوده و امیدواریم بعد از انجام این سفر کار فعالیت تجاری و اقتصادی بازارچه با آغاز مبادلات مرزی شروع شود. 

بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد. 

بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است. 

قصرشیرین در فاصله حدود 180 کیلومتری غرب کرمانشاه با دو بخش مرکزی و سومار و بیش از 27 هزار نفر جمعیت، دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.