گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

چه کسانی بیشترین سود را از سامانه جامع گمرکی می برند؟

دکتر کرباسیان رییس کل گمرک ایران معتقد است، همه تسهیلات سامانه جامع گمرکی از قبیل پرداخت الکترونیکی ، اظهار از راه دور و مانیفست الکترونیک برای تمام کسانی است که خواهان فعالیت سالم اقتصادی هستند.

nadimi (1 of 9).jpg  به گزارش روابط عمومی گمرک ایران وی که در سفر به استان خوزستان و در جمع کارگزاران گمرکی ،بازرگانان و کارکنان گمرک خرمشهروشلمچه سخن می گفت با بیان این مطلب افزود:با تسهیلات جدید گمرک روزانه 800 الی 1000 کامیون در گمرک شلمچه کالاها را به صورت پشت به پشت و کامیون به کامیون منتقل می کنند ،همه اینها فضای کاری مناسبی را ایجاد کرده تا صادرات غیر نفتی کشور رونق بگیرد و حداقل روزانه 2000 نفر در آنجا مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: خرمشهر از موقعیت ویژه استراتژیک تجارت از راه خشکی ، هوایی دریایی و حمل نقل ریلی برخوردار است وگمرک خرمشهر در حال حاضر با برخورداری از معافیت مصوبه هیات دولت و منطقه آزاد اروند کمک شایانی به بهبود وضعیت اقتصادی شهر می کند وبرای تحقق برنامه ها گمرک دارد شبانه روزی خدمت می کند.
کرباسیان افزود: گمرک یک سازمان واحد است و همه باید کمک کنیم گمرک مسیر خود را به درستی پیش ببرد.

رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: ما این همه شهید، جانباز و آزاده در منطقه دادیم و باید برای سربلندی کشورمان براحتی گذشت کنیم.
عارف باوی مدیر کل گمرک خرمشهر هم دیگر سخنران این مراسم بود و در سخنانی گفت:
وجود پتانسیلهای بالقوه اقتصادی همچون مرز زمینی و دریایی موجب شده بندر خرمشهر در یکی از استراتژیک ترین مسیرهای مواصلاتی جهان به قطبی اقتصادی تبدیل شود.
وی افزود: اکنون تردد روزانه بیش از 800 کامیون و دهها کشتی و شناورهای دریایی حامل کالاهای ایرانی ، مرز شلمچه و خرمشهر را به دروازه های تجارت ایران تبدیل کرده است.
به گفته باوی ،امنیت و سهولت تجارت در نقطه صفر مرزی باعث شده روزانه بیش از 5000 تاجر ایرانی و عراقی در این مرز فعالیت کنند.
باوی اظهار داشت :خرمشهر دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده و نیازمند توجه ویژه است.
وی افزود :حضور ریاست کل گمرک ایران در شلمچه وخرمشهر بارقه ای از امید و دلگرمی و آرامش را در دل همه همکاران ، تجار و مردم این شهر بوجود آورده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.