گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

امام جمعه ایلام از دولت برای عضویت مهران در جمع مناطق آزاد تقدیر کرد

ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن قدردانی از دولت یازدهم در رابطه با اعلام منطقه آزاد تجاری مهران و تصویب آن در مناطق آزاد، افزود: این مهم می تواند در روند توسعه، رفع بیکاری و اشتغالزایی در این استان بسیار تاثیرگذار باشد.

  به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین 'محمدنقی لطفی' در خطبه های امروز نماز جمعه اظهار کرد: در شرایط کنونی مهمترین وظایف دولت حل مشکلات اقتصادی مردم و کم کردن تورم در جامعه است که در این راستا باید با جدیت برای رفع این مشکلات تلاش شود.


وی در بخش دیگر خطبه ها ، 19 دی ماه سال 56 را یکی از حوادث مهم و سرنوشت ساز در روند انقلاب اسلامی و سرآغاز پیروزی نظام و سقوط رژیم طاغوت دانست.

وی گفت: قیام مردم قم در 19 دی ماه سال 56 در واقع اتحاد و همبستگی ملت ایران اسلامی در برابر استکبار را به اثبات رساند و پاسخی کوبنده به استکبار جهانی بود.

وی تاکید کرد: حماسه این روز بزرگ در حقیقت جرقه ای برای تحقق و پیروزی انقلاب اسلامی بود که برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار و بزرگ در تاریخ انقلاب جاویدان شد. 

امام جمعه ایلام یادآور شد: مردم ایران اسلامی هیچ گاه این روز را فراموش نخواهند کرد، چرا که در این روز تومار دو هزار و 500 ساله نظام شاهنشاهی در هم شکسته شد.

لطفی با بیان اینکه هدایتگر قیام مردم در 19 دی 1356 روحانیت بود، افزود: از مبارزین برجسته در آن زمان حجت الاسلام و المسلمین حضرت آیت الله نوری همدانی بودند که در این روز تاریخی و با سخنرانی های ایشان، در واقع جرقه انقلاب رقم خورد.

وی همچنین به عملیات فتح میمک (ضربت ذوالفقار) در این استان اشاره کرد و افزود: این عملیات غرور آفرین اولین عملیاتی آفندی بود که پس از آن باعث پیروزی عملیات های گسترده دیگر سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس شد.

امام جمعه ایلام به نقش مردم به خصوص عشایر استان در این عملیات اشاره کرد و گفت: نقش عشایر سلحشور و غیور ایل بزرگ خزل در حماسه آزادسازی میمک بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که آن ها با حضور در این حماسه و آزادسازی میمک نقشی ماندگار از خود به جا گذاشتند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.