گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بخشی از سرمایه بانکهای خصوصی و صندوق توسعه ملی برای توسعه صادرات در نظر گرفته میشود

ایرنا - مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه این صندوق و بانک انصار گفت: بخشی از ظرفیت بانک های خصوصی و منابع صندوق توسعه ملی باید به سمت صادرات هدایت شود.

 

   به گزارش ایرنا از صندوق ضمانت صادرات ایران، طاهر شه حامد در این مراسم افزود: با پوشش های صندوق ضمانت صادرات، امیدواریم ظرفیت بسیار مناسبی که در بانک های خصوصی و نیمه خصوصی و دولتی وجود دارد از جمله توانمندی بانک انصار، منابع مشخصی از اعتبارات این بانک ها با پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران به سوی تأمین مالی صادراتی سوق داده شود.


وی اظهار داشت: شبکه بانکی نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی کشور دارد و گرچه در اغلب بانک ها، سهم تسهیلات صادراتی و یا تسهیلات حمایتی از تولیدات صادرات گرا، از کل سبد تسهیلات اعطایی بانک ها رقمی بسیار ناچیز و یا با نرخ های سود نگران کننده است، امیدواریم با انعقاد این گونه تفاهم نامه های همکاری مشترک، شاهد رشد تسهیلات صادراتی اعطایی از سوی سیستم بانکی کشور به جامعه صادرکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی باشیم.

وی افزود: از دیگر اهداف صندوق در انعقاد این قراردادهای همکاری، مذاکره مشترک بانکها و صندوق ضمانت با هیات مدیره صندوق توسعه ملی و کسب سهم مشخصی از منابع موجود در آن صندوق برای تخصیص به امر صادرات از طریق انعقاد قراردادهای عاملیت بانکهای خصوصی و دولتی و تحت پوشش صندوق است.

شه حامد در ادامه از ابزارهای حمایتی صندوق در تسهیل تأمین مالی صادراتی توسط بانک ها در مرحله بعد از حمل در قالب ضمانت نامه های اعتبار خریدار و خرید دین اسناد صادراتی اشاره کرد و افزود: با توجه به آمادگی برخی بانکهای خصوصی امکان تامین مالی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تسهیل انجام پروژه های بزرگ صدور خدمات فنی و مهندسی به بازارهای هدف با پوشش صندوق ضمانت میسر است.

این مقام مسئول برگزاری سمینارهای توجیهی و اطلاع رسانی به مشتریان مشترک بانک و صندوق، سرویس دهی شعب منتخب بانک انصار به مشتریان صندوق در قالب قرارداد کارگزاری و برگزاری کارگاه های آموزشی را از دیگر موضوعات شایان اهمیت در این تفاهم نامه برشمرد.

مدیرعامل بانک انصار نیز گفت: هم اکنون این بانک منابع و ظرفیت های بسیار مناسبی برای ورود به عرصه تامین مالی صادرات چه در قالب تامین سرمایه در گردش واحدهای صادراتی و چه در قالب تامین مالی بعد از حمل در قالب اعتبار خریدار و خرید دین اسناد صادراتی با همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران دارد.

آیت اله ابراهیمی سپس اظهار امیدواری کرد: امکان جلب نظر صندوق توسعه ملی برای تخصیص اعتبارات در چارچوب انعقاد قرارداد عاملیت با این بانک نیز مسیر شود و در آینده نزدیک بانک انصار بعنوان یکی از بانکهای پیشرو در عرصه کمک به توسعه صادرات غیرنفتی کشور و اولین استفاده کننده از ابزارهای حمایتی صندوق ضمانت صادرات درآید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.