گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

حدود سه میلیون دلارصنایع دستی ازاستان کرمانشاه به عراق صادر شد

 ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از صدور بیش از دو میلیون و800 هزار دلار صنایع دستی از این استان به عراق در 9 ماه گذشته خبر داد.

 حدود سه میلیون دلارصنایع دستی ازاستان کرمانشاه به عراق صادر شد  نصرت الله سپهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری توسط اداره کل گمرک استان کرمانشاه صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه بیشترین میزان این صادرات در بخش گیوه بوده است، اظهار داشت: سازهای سنتی، ابزارآلات فلزی و چرمی و گیوه روی رنگی در رده های بعدی بیشترین میزان صادرات قرار داشتند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه افزود: امید است بتوان صادرات خوبی را در سه ماهه پایانی سال به عراق با وجود شرایط موجود در این کشور شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی صنایع دستی، به حضور هنرمندان استان در این نمایشگاه ها تاکید کرد و گفت: نمایشگاه توانمندی های بانوان در کرمانشاه در بهمن ماه برگزار می شود که با 15غرفه از این نمایشگاه، سعی داریم توانمندی های صنایع دستی استان را به نمایش بگذاریم.

سپهر افزود: برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی شیراز و کرمان نیز فراخوان لازم صورت گرفته و قرار است در نمایشگاه صنایع دستی ارمنستان نیز که در اسفند ماه امسال برگزار می شود، هنرمندان کرمانشاه شرکت کنند.

وی با تاکید بر همکاری مسوولان برای توسعه و رونق صنایع دستی کرمانشاه، حمایت از طریق ارائه تسهیلات کم بهره و همچنین افزایش بودجه برای حضور در نمایشگاه های خارجی، توجه به طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و اجرای همایش های مرتبط با صنایع دستی را از مهمترین مواردی دانست که باید به آن توجه شود.

هم اکنون در استان کرمانشاه بیش از70 هزار هنرمند صنایع دستی در 250 رشته فعال هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.