گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

دستیابی به صادرات حدود 20 میلیون تن سیمان هدف گذاری شده است

ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دست اندرکاران صنعت سیمان دستیابی به صادرات حدود 20 میلیون تن را برای امسال برنامه ریزی کرده اند که انتظار می رود این مهم با توجه به پتانسیل ها و توانمندی موجود در این بخش تحقق یابد.

 

   به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی های ساخت و ماشین آلات وابسته آن به خبرنگاران، اظهار داشت: امروز ظرفیت تولید سیمان کشور 80 میلیون تن است و انتظار می رود این رقم تا افق 1404 به 120 میلیون تن برسد.


وی افزود: میزان صادرات سیمان در سال گذشته نیز بالغ بر 20 میلیون تن بود و انتظار می رود با همکاری های صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی در زمینه بهره گیری از بتن به جای آسفالت که عمر بیشتری دارد، بهره گیری از این مصالح افزایش یابد.

وی یادآور شد: اکنون طرح آزمایشی در این زمینه در کشور آغاز شده و انتظار می رود پیمانکاران، مشاوران و تولیدکنندگان با همفکری و تلاش بیشتر در بهبود، تولید و ارتقای کیفیت این محصول گام بردارند.

وی در ارتباط با موضوع آلوده کنندگی کارخانه های سیمان، اظهار داشت: بهره گیری درست از فیلترهای مربوطه که بخشی از آن امروز در کشور ساخته می شود و سازمان حفاظت محیط زیست نیز نظارت لازم را بر آن دارد، سهم زیادی در پیشگیری از انتشار آلایندگی ها دارد.

براساس این گزارش هفتمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی های ساخت و ماشین آلات وابسته با حضور 125 شرکت ایرانی و یازده شرکت خارجی از چهار کشور آلمان، امارات، ایتالیا و چین در فضایی به وسعت 6 هزار متر مربع برپا شده است .

این نمایشگاه تا روز 27 دی ماه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر آماده استقبال از علاقمندان و متخصصان مربوطه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.