گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

ساخت کارخانه سیمان در عراق و لیبی

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر آلودگی نداشتن کارخانه‌های سیمان، از راه‌اندازی کارخانه ایرانی سیمان در ونزوئلا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در کشورهای لیبی و عراق درصدد ساخت کارخانه سیمان یا صدور خدمات جانبی هستیم.

1419857537870_12.JPG  به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز - چهارشنبه - در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی ساخت و ماشین آلات وابسته در تهران اظهار کرد: برای تنوع مصرف سیمان از جمله کاربری آن در جاده‌سازی از نوع بتنی که قیمت تمام شده آن کمتر از جاده سازی از نوع آسفالتی است و عمر بیشتری دارد، می توان بهره برد.

 

وی گفت: برای اجرایی شدن این موضوع با وزارت راه، مسکن و شهرسازی تعاملاتی داریم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر میزان ظرفیت تولید سیمان در کشور بالغ بر 80 میلیون تن است که پیش بینی می شود در سال 1404 این ظرفیت به 120 میلیون تن برسد.

 

به گفته نعمت زاده تولید کارخانجات سیمان استاندارد است و هیچگونه آلودگی از لحاظ زیست محیطی ندارند.

 

وی در توضیح این مطلب افزود: نصب فیلتر بخشی از تجهیزات کارخانجات سیمان محسوب می شود. همچنین با نصب مونیتورینگ هرگونه آلودگی احتمالی ناشی از تولید سیمان را رصد می کنیم و در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست همکاری خوبی با تولیدکنندگان سیمان داشته و راه کارهای لازم را برای آلودگی کمتر به تولیدکنندگان سیمان ارائه می دهد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 20 میلیون تن صادرات سیمان به کشورهای هدف صادر شده که در سال جاری نیز می بایست این رویه ادامه یابد.

وی در ادامه گفت: هم اکنون کارخانه سیمان ونزوئلا با ظرفیت یک میلیون تن در سال در حال تولید است که افتتاح رسمی آن در آینده نزدیک توسط مقامات ارشد ایرانی صورت می پذیرد.

نعمت‌زاده افزود: احداث کارخانه سیمان توسط جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها سابقه طولانی دراد؛ به طوری که پیش از این در سوریه این کار انجام شده و در کشورهای لیبی و عراق در صدد ساخت کارخانجات سیمان یا صدور خدمات مهندسی، ساخت تجهیزات، سرویس‌های جانبی با توانمندی بالا در این حوزه هستیم.

 

براساس این گزارش هفتمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی های ساخت و ماشین آلات وابسته با حضور 125 شرکت ایرانی و 11 شرکت خارجی از چهار کشور آلمان، امارات، ایتالیا و چین حضور یافته اند.

این نمایشگاه تا 27 دی ماه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.