گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

رویکرد دولت در حوزه صادرات، صعود رتبه جهانی ایران در تجارت را رقم زد

عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت تجارت کالا در ایران بهبود یافته و رتبه جهانی ایران صعود هفت پله ای را تجربه می کند، افزود: رویکرد دولت یازدهم در حوزه صادرات به ویژه در مناطق مرزی، رتبه جهانی تجارت در ایران را با صعود همراه کرد.

 
رویکرد دولت در حوزه صادرات، صعود رتبه جهانی ایران در تجارت را رقم زد

   

ابراهیم نکو درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه بزودی پیش نویس قانون تجاری سازی در مجلس نهایی می شود، افزود: تجاری سازی در بیشتر کشورها به قانون تبدیل شده و در ایران نیز دولت و مجلس مصمم هستند که این قانون به سرعت نهایی شود تا بتواند زمینه بروز استعدادهای تجاری را فراهم کند. 

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با تجدید نظرهایی در رویکرد گمرک، موفق شد تا حدود زیادی موانع سر راه تجارت کشور را بردارد، افزود: الکترونیکی کردن گمرکات اصلی تحت عنوان سامانه یکپارچه گمرکی، استفاده از فناوری های نوین و حمایت دولت از تسهیل فرآیند گمرکی در کشور مواردی بود که با تاکید رییس جمهوری اجرایی شد و به کاهش رتبه ایران کمک کرد. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیش از این، اخذ مجوز برای صادرات و واردات با معطلی بیشتری همراه بود، افزود: درحال حاضر بخش زیادی از این موانع با الکترونیکی شدن گمرک برطرف شده است. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر گمرک فضای کسب و کار را در حوزه تجارت خارجی بهبود بخشیده و زمان و هزینه تجارت را کاهش داده به طوری که واردکنندگان و صادرکنندگان در شرایط مناسب تری کار خود را انجام می دهند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تحریم ها علاوه بر اثراث منفی، تبعات مثبت بسیاری داشت و باعث شد ما در شرایط سخت آزموده تر شده و کالا و محصولات ایرانی کیفی تری را صادر کنیم. 

وی با بیان اینکه صعود رتبه جهانی ایران در حوزه تجارت بیانگر وجود استعدادهای بالقوه در کشور است، بر لزوم نهادینه کردن امید و خودباوری در مردم با ارایه تصویری روشن از آینده، تقویت توانایی های تجاری و تجدیدنظر اساسی در قوانین گذشته تاکید کرد. 

لازم به ذکر است؛ تجارت کالا در سال گذشته رتبه 155 را کسب و در سال جاری به رتبه 148 ارتقاء پیدا کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.