گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات بیش از 9 میلیون تن سیمان به کشورهای همسایه

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشورگفت: طی هشت ماه گذشته سالجاری بیش از 9 میلیون و 250 هزار تن سیمان به کشورهای مختلف از جمله همسایه صادر شد.

صادرات بیش از 9 میلیون تن سیمان به کشورهای همسایه  به گزارش ایرنا از هفتمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی های ساخت و ماشین آلات وابسته، عبدالرضا شیخان افزود: تلاش می کنیم با شناسائی بازارهای جدید، میزان صادرات سیمان کشور را برای سال آینده افزایش دهیم. 


وی روسیه را یکی از بازارهای هدف صادرات سیمان ذکر و تصریح کرد: علاوه بر روسیه کشور های آفریقایی می توانند بازارهای هدف خوبی در حوزه صادرات سیمان باشند. 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: اگر بتوانیم بازارهای روسیه و کشور های آفریقایی را در زمینه صادرات سیمان تصاحب کنیم، میزان صادرات سیمان و کلینکر 1.5 میلیون تن افزایش خواهد یافت. 

شیخان، میزان صادرات سیمان و کلینکر را در هشت ماه اول امسال 13 میلیون و 400 هزار تن عنوان و گفت: این رقم 6.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این مهم نیز به دلیل افزایش تولید و صادرات در بخش کلینکر بوده است. 

وی با اشاره به میزان صادرات کلینکر، گفت: در هشت ماه اول امسال صادرات کلینکر 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته؛ به طوری که در این مدت چهار میلیون و100 هزار تن کلینکر از کشور صادر شده است. 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور افزود: امسال به علت ناامنی در عراق، میزان صادرات سیمان ما به این کشور کاهش یافت و این موضوع در مجموع موجب کاهش حدود 8 درصدی صادرات سیمان کشور شد. 

در هفتمین نمایشگاه بین المللی سیمان و بتن، تکنولوژی های ساخت و ماشین آلات وابسته؛ صنعتگران، تولیدکنندگان، واحدهای تحقیقاتی، دانشگاهی، پژوهشی، همچنین شرکت ها و واحدهای صنعتی مرتبط جدیدترین تکنولوژی های ساخت و تولید بتن، پیشرفت های صورت گرفته این حوزه و نوین ترین تجهیزات صنعت سیمان و صنایع وابسته را ارائه کردند.

در این نمایشگاه بیش از 120 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترکیه، هند، چین، روسیه ،آلمان، امارات و ایتالیا حضور یافتند. 

همچنین حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته 5 برابر رشد را نشان می دهد، ضمن اینکه حضور بخش داخلی نیز60 درصد رشد داشته است. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.