گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات غیرنفتی شاهراه کسب دلارهای غیرنفتی است

رییس کنفدراسیون صادرات ایران، صادرات غیرنفتی را شاهراه کسب دلارهای غیرنفتی دانست و گفت: دولت با حمایت از صادرکنندگان می تواند نگرانی خود از کاهش درآمدهای نفتی را به صفر برساند.

 

   به گزارش ایرنا از ستاد خبری ائتلاف بزرگ، سیدرضا نورانی روز شنبه، ضمن تشریح ضرورت توجه ویژه دولت به صادرات غیرنفتی، افزود: در شرایط فعلی به نظر می رسد که دولت با حمایت های خود می تواند صادرات غیرنفتی کشور را توسعه بخشد و برمبنای این توسعه، نگرانی خود از کاهش درآمدهای نفتی و وابستگی بودجه به این درآمدها را تقلیل دهد.


وی ضمن تاکید بر اینکه، نقش اصلی توسعه صادرات غیرنفتی به عهده فعالان اقتصادی و تشکل ها است، گفت: به طور قطع دولت با مقررات زدایی و برداشتن قوانین و مقررات زاید، ارایه مشوق های تجاری و رایزنی در بازارهای بین المللی می تواند برای کسب موقعیت بهتر در بازار کالاهای صادراتی، یاری رسان صادر کنندگان باشد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران، با اشاره به پیش رو بودن انتخابات اتاق های بازرگانی سراسر کشور، خاطرنشان کرد: در این برهه از تاریخ اقتصاد ایران، به نظر جایگاه تشکل های اقتصادی مهم تر و با اهمیت تر از هر زمان دیگری است.

وی با بیان اینکه، هم اکنون اتاق بازرگانی از استقلال کافی در بخش توسعه اقتصادی برخوردار نیست، گفت: این در حالی است که اتاق در شاهراه فعالیت های اقتصادی قرار دارد و نمی تواند از بخش خصوصی به خوبی بهره گیرد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز کاهش نرخ نفت در جهان ما را وادار می کند که بار دیگر نگاهی به توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این می تواند حرکتی در جهت بهبود فضای کسب وکار در کشور باشد. آن چیزی که مهم است، واگذاری امور به بخش خصوصی است که دراصل 44 قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است.

به اعتقاد نورانی، ابتدا باید دولت تصمیم بگیرد که آیا تمایل به واگذار کردن توسعه اقتصادی به بخش خصوصی دارد و اگر این جواب مثبت باشد، بهترین حرکت این است که اتاق ها جایگاه اصلی خود را بیابد و پارلمان بخش خصوصی شناسایی شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.