گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

محصولات بی کیفیت باعث کاهش صادرات می شود

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: صادرات کالاهای بی کیفیت سبب بی اعتمادی به محصولات ایرانی شده و تهدیدی برای این حوزه است.

 

   به گزارش ایرنا، ارسلان ازهاری روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سنندج از صادرات کالاهای بی کیفیت توسط تاجران ایرانی از مرزهای کردستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه صدور برخی کالاهای بی کیفیت موجب بی اعتمادی به محصولات ایرانی شده است.


وی ادامه داد: عراقی ها هفته گذشته از ورود یک محموله سیب قرمز ایرانی به داخل خاک کشور خود به دلیل بی کیفیتی محصول جلوگیری کردند.

معاون استاندار کردستان، توجه جدی به بحث صادرات را یکی از اولویت های دولت در حوزه اقتصادی و از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و از بخش خصوصی استان به ویژه اتاق بازرگانی خواست بر روند صادرات و کیفیت محصولات صادراتی توجه جدی داشته باشند و از صادرات محصولات بی کیفیت جلوگیری کنند. 

ازهاری صادرات محصولات بی کیفیت را علاوه بر آسیب های اقتصادی باعث بی اعتباری کشور خواند و از صادرکنندگان خواست کالاهای با کیفیت و مرغوب صادر کنند. 

وی همچنین از اینکه برخی از صادرکنندگان صادرات را مقطعی دنبال می کنند نیز انتقاد کرد و افزود: صادرات موضوعی ادامه دار و مستمر است و نباید به محض صادر کردن یک محصول و سود بردن از آن، صادرات را رها کرد. 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار کردستان از سفر استاندار سلیمانیه در اواخر بهمن امسال به کردستان خبر داد و گفت: در این سفر روند پیگیری تفاهم نامه های قبلی را بررسی می کنیم و از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان نیز درخواست می کنیم اگر نیازی به انعقاد تفاهم نامه جدید بود پیشنهادهای خود را 15 بهمن به استانداری اعلام کنند. 

وی در بخش دیگری به ساماندهی صنوف مزاحم در استان اشاره کرد و گفت: صنوفی که برای محیط شهری ایجاد مزاحمت می کنند مشمول ساماندهی هستند که از طریق اتحادیه اصناف، زمینی برای احداث شهرک و انتقال این صنوف، واگذار می شود. 

ازهاری از اصناف و دارندگان این صنوف مزاحم خواست برای ساماندهی و ایجاد واحد در شهرک های در نظر گرفته شده مشارکت کنند.



* معرفی 216 طرح از کردستان به صندوق توسعه ملی



مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در سنندج، گفت: 216 طرح در زمینه های اقتصادی، تولیدی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی به مبلغ 595 میلیارد ریال از این استان به صندوق توسعه ملی معرفی شده است.

نیازی یعقوبی با اشاره به رویکرد حمایتی دولت از طرح های سرمایه گذاری، گفت: صندوق توسعه ملی آمادگی حمایت از طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی را دارد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته از طرح های حوزه گردشگری در قالب صندوق توسعه ملی حمایت نمی شد، گفت: امسال این حوزه نیز اضافه شده و در استان کردستان 40 طرح گردشگری به مبلغ 183 میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی معرفی شده است.

یعقوبی همچنین با اشاره به توجه ویژه دولت به استان های کمتر برخوردار، گفت: مبلغ 600 میلیارد تومان برای هشت استان کمتر برخوردار کشور اختصاص یافته است که تاکنون 32 طرح به مبلغ 32 میلیارد تومان از استان کردستان برای دریافت تسهیلات و حمایت در این قالب، اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات متمرکز است و سهیمه بندی استانی ندارد، افزود: هر استانی طرح توجیه دار داشته باشد می تواند از این اعتبارات استفاده کند. 

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان بر ارایه طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی توسط سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: یکی از شرط های اساسی قبول این طرح ها توسط صندوق توسعه ملی برای حمایت، داشتن توجیه کامل فنی و اقتصادی است.

یعقوبی با اشاره به اینکه 10 میلیارد تومان از طریق بانک صنعت و معدن برای حمایت از سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است، افزود: 15 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند که پنج طرح آن تصویب شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.