گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

نماینده مردم قصرشیرین: تلاش ها برای بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران به عراق ادامه دارد

قصرشیرین - ایرنا - نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ها برای بازگشایی مرز بین المللی خسروی همچنان ادامه دارد.

 

   

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'فتح الله حسینی' روز سه شنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات هنرمندان صنایع دستی قصرشیرین افزود: با تلاش های لازم و امضا 180 نماینده و درخواست از رییس جمهوری تلاش می شود تا مرز خسروی در آینده نزدیک بازگشایی شود.

وی اظهار داشـت: با بازگشایی مرز خسروی علاوه بر رفع مشکل هتلداران و سرمایه گذاران بخش خصوصی، اشتغالزایی مناسب و اصولی و بهبود وضعیت اقتصادی در منطقه را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مرزهای غربی کشور به لحاظ برقراری امنیت هم اکنون در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: امنیت در مرزهای ما بواسطه حضور مردم مرزدار است و باید زمینه رفاه و آسایش آنان را نیز فراهم کرد.

وی گفت: متاسفانه استان کرمانشاه با وجود داشتن امکانات و ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف، رتبه نخست بیکاری کشور را به خود اختصاص داده که این امر زیبنده این استان نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خواست و اراده دولت تدبیر و امید رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار و اصولی است.

حسینی در ادامه افزود: بخشی از زمین های کشاورزان و هشت روستای مرزی توسط بنیاد مستضعفان غیرقانونی تصرف شده و این در حالی است که شورای امنیت ملی کشور مجوز بازسازی این روستاها را صادر کرده است.

وی گفت: اگرچه بنیاد با فعالیت های اقتصادی توانسته اقدامات مناسبی انجام دهد اما تصرف صورت گرفته قابل توجیه نیست و زمین های متصرفی باید به کشاورزان تحویل داده شود.

وی در ادامه با اشاره به روند پیگیری مشکلات رزمندگان ادامه داد: پنج هزار نفر در استان کرمانشاه که بیش از یک سال خدمت در هشت سال دفاع مقدس داشتند از مزایای بازنشستگی برخوردار شدند که از این تعداد 175 نفر سهم شهرستان قصرشیرین است.

این نماینده مجلس همچنین قالیبافی را یک حرفه سخت و طاقت فرسا دانست و بر لزوم شناسایی و رفع مکشلات هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد.

حسینی افزود: آرامش خانواده ها مرهون تلاش های زنان و مادرانی است که در هشت سال دفاع مقدس در کنار مردان ایران اسلامی ایستادند و از آرمان های انقلاب دفاع کردند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به شهر قصرشیرین گفت: قابل پذیرش نیست که هنوز بخشی از این شهر مرزی گازرسانی نشده است و این در حالی است که ما به کشور همسایه عراق گاز صادر می کنیم.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت، 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.
اکنون 52 درصد کالاهای غیرنفتی کشور از طریق بازارچه مرزی پرویزخان و مرز خسروی در قصرشیرین به عراق صادر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.