گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

زمینه صادرات مرغ مازاد ایلام از مرز مهران فراهم شد

استاندار ایلام گفت: زمینه صادرات مرغ مازاد ایلام از مرز مهران فراهم شده است.

715212  به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق به نقل از مهر، روابط عمومی استانداری ایلام نوشت: محمدرضا مروارید در نشست بررسی وضعیت صادرات در استان ایلام اظهار داشت: تجار ایرانی باید با جدیت بیشتری برای صادرات کالای خود تلاش کنند.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است تا بازارچه مرزی دهلران فعال شود و اتاق بازرگانی برای ارتباط با تجار استان میسان عراق اقدامات لازم را انجام دهند و در بحث بازار هلاله شمالی در استان دیاله نیز اقدامات اولیه صورت گرفته و فقط باید تجار با کشور عراق ارتباطات لازم را برقرار کنند.

این مسئول اضافه کرد: مرز ایلام با کشور عراق یک گنجینه نهفته و فرصت بسیار خوبی برای مردم است که در این زمینه باید اشتغال را رونق دهیم و مبادلات تجاری و اقتصادی را با تجار عراقی و استان‌های هم مرز با ایلام در کشور عراق گسترش دهیم.

مروارید تصریح کرد: برای صادرات یک‌هزار تن صادرات مرغ زنده به عراق هماهنگی لازم صورت گرفته که در خصوص صادرات مرغ مازاد تمهیداتی در نظر گرفته شده است؛ مشکل اصلی ما مشکلات و کاغذ بازی‌های اداری داخل کشور است که در حال حاضر ما به دنبال صادرات مرغ زنده به عراق هستیم و در گام نخست صادرات یک‌هزار تن مرغ نهایی شده است.

استاندار ایلام گفت: اگر ما فقط استان واسط عراق را تأمین کنیم مشکل تولید مازاد مرغداری‌های استان حل می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.