گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استراتژی مناطق آزاد بر محور اقتصاد مقاومتی استوار است

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: استراتژی مناطق آزاد حول چهار محور اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری تنظیم شده است.

 

   به گزارش ایرنا، اکبر ترکان در بازدید از محل احداث پل خلیج فارس با اشاره به اهمیت طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل و اتصال قشم به سرزمین اصلی از طریق ریل و راه زمینی، افزود: بهره برداری از این پروژه تا سه سال آینده، نقش مهمی در اقتصاد این منطقه و کشور ایجاد خواهد کرد


مشاور رییس جمهوری از روند پیشرفت کار در پروژه طرح جامع ارتباطی خلیج فارس طی چند ماه گذشته ابراز رضایت کرد و افزود: طی این مدت، 5 هزار مترمکعب برای ساخت پایه های پل در هر ماه بتن ریزی شده که امید است این پایه ها به زودی در محل استقرار خود در دریا قرار گیرند.

وی با اشاره به موقعیت منطقه آزاد قشم در زمینه فعالیت های نفت، گاز، انرژی، انبارداری نفت، پتروشیمی و بانکرینگ سوخت، از شرایط ویژه قشم برای احداث نیروگاه های متعدد با هدف صادرات برق به کشورهای منطقه، خبر داد.

به گفته ترکان، نفت، گاز، انرژی، گردشگری، بانکرینگ سوخت، صنعت فولاد و تولید آب و برق بخش مهم سیاست گذاری های مناطق آزاد و با هدف تولید و صادرات است.

وی افزود: استراتژی مناطق آزاد کشور برپایه بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر تسهیل در امر تولید، توسعه صادرات غیرنفتی، انتقال فناوری و تامین نیازهای کشور تعریف می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.