گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات روغن و شکر تصفیه شده به عراق

معاون وزیر جهاد کشاورزی نتایج نشست‌های مشترک هیات های ایرانی و عراقی برای صادرات انواع کالاهای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به عراق را مثبت اعلام کرد.

1418387594288_54.jpg  به گزارش ایسنا، علی قنبری - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی - با اشاره به سفر سه روزه به عراق و انجام مذاکرات نهایی با مسئولان وزارت بازرگانی این کشور از ابراز علاقه و حمایت وزیر بازرگانی این کشور نسبت به ورود کالاهای ایرانی به ویژه مواد غذایی و مصالح ساختمانی خبر داد.

 

وی گفت: طی مذاکرات مشترک با هیات عراقی به ریاست ولید الموسوی - قائم مقام وزیر بازرگانی عراق - توافق نهایی برای صادرات ماهانه 10 هزار تن روغن تصفیه شده و 10 هزار تن شکر تصفیه شده به این کشور صورت گرفت.

 

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود:‌ طبق مذاکرات و توافق انجام شده قیمت کالاهای صادراتی به عراق شناور بوده و برای هر محموله 10 هزار تنی، قیمت‌های روز جهانی و شرایط حاکم بر بازار تعیین خواهد شد.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص صادرات دیگر کالاها گفت: مذاکرات اولیه برای صادرات آرد گندم و شیر خشک توسط این شرکت به عراق صورت گرفت و قرار است مذاکرات بعدی با طرف عراقی برای حصول توافق نهایی در تهران انجام شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: در صورت نهایی شدن مذاکرات و انجام توافق با مقامات عراقی این شرکت آمادگی دارد کالاهای اساسی شامل آرد، برنج، شکر و روغن تصفیه شده و گندم دوروم، قابل مصرف برای صنایع غذایی را نیز به این کشور صادر کند.

قنبری با بیان این‌که کالاهای صادراتی توسط این شرکت تبدیلی بوده و ارزش افزوده برای کشور دارند، تاکید کرد:‌ هدف این شرکت از صادرات کالا به کشورهای همسایه، تحقق اقتصاد مقاومتی با بکارگیری ظرفیت های خالی کارخانجات تولیدی، ایجاد اشتغال مولد، افزایش بهره وری و کسب درآمد برای کشور است.

وی اظهار کرد:‌ صادرات کالاهای اساسی مطابق دستورالعمل دولت و از محل مازاد نیاز مصرفی کشور خواهد بود و مقدار فروش هر کالا بستگی به توافق با طرف‌های خارجی و منافع کشور دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.