گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

امروز در قصرشیرین پایانه مسافری مرز پرویزخان به بهره برداری رسید

قصرشیرین - ایرنا - پایانه مسافری مرز رسمی پرویزخان در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در قصرشیرین به بهره برداری رسید.

  به گزارش خبرنگار ایرنا، پایانه مسافری و تجاری پرویزخان در زمینی به مساحت 14هکتار در حال احداث است که پایانه مسافری آن سه هزار و 700 متر مربع زیر بنا دارد.


عملیات اجرایی پایانه صادراتی مرز رسمی پرویزخان از مرداد سال 90 آغاز شد که دارای سرسرای تجاری به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع، سرسرای مسافری به مساحت سه هزار و 700 متر مربع و یکهزار و 600 متر مربع نیز ساختمان اداری است. 

برای احداث این پایانه اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون 200 میلیارد ریال آن هزینه شده است. 

همچنین پایانه تجاری این مجموعه با 2 هزار و 500 متر مربع زیربنا در دست ساخت بوده و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تابستان 94 آماده بهره برداری است.

روزانه بطور میانگین 150 مسافر به اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان تردد می کنند که افتتاح بخش مسافری پایانه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر افزایش تعداد مسافران داشته باشد.

همچنین به گفته مسوولان، روزانه 20 دستگاه خودروی ایرانی و عراقی با استفاده از پلاک گذر موقت مرزی از این مرز رسمی به داخل و خارج کشور تردد می کنند.

800 کامیون حامل انواع کالا شامل میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، کیک و بیسکویت، خشکبار، لبنیات نیز روزانه از طریق مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

600 دستگاه تانکر ترانزیت سوخت ایرانی و عراقی نیز روزانه از مبدا اقلیم کردستان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان وارد خاک ایران می شود. 

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه 186 کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد که در امتداد این مرز دو معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این دو مرز انجام می شود. 

بیش از 50 درصد کالاهای صادراتی ایران به عراق از طریق مرز پرویزخان صورت می گیرد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.

در آیین بهره برداری از پایانه مسافری مرز رسمی پرویزخان علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جمعی از مقامات استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین، رییس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق به همراه یک هیات اقتصادی از این اقلیم حضور داشتند.



* افتتاح 9 هزار و 768 واحد مسکن مهر در استان کرمانشاه

همچنین در حاشیه سفر مسوولان وزارت راه و شهرسازی به استان کرمانشاه، 9 هزار و 768 مسکن مهر با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در نقاط مختلف این استان به طور همزمان به بهره برداری رسید.

در این آیین به طور نمادین پروژه یکهزار و 633 واحدی مسکن مهر مشاغل آزاد شهرک رازی کرمانشاه را افتتاح کردند. 

سید رضا معتمدی پیمانکار این پروژه در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه در مساحت 12 هکتار و در 71 بلوک شش طبقه ای به بهره برداری رسیده است. 

وی با بیان این که عملیات ساخت پروژه در سال 89 شروع شده است، افزود: در شهریور ماه سال 92 پروژه به افتتاح رسید اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی نظیر گاز و آب قابل استفاده نبود. 

معتمدی گفت: از آن تاریخ تا آبان ماه امسال مشکلات زیرساختی مرتفع و کار واگذاری واحدها به صاحبان آن ها آغاز شد. 

وی با بیان این که هر واحد 75 متر مربع زیربنا دارد، اظهار داشت: اعتباری که برای پروژه با احتساب محوطه سازی صرفه شده 600 میلیارد ریال می باشد. 

معتمدی گفت: سهم آورده مردم برای هر واحد 170 میلیون ریال بوده که 250 میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی از طریق بانک مسکن به متقاضیان واحدها پرداخت شده است. 

پس از افتتاح مسکن مهر رازی کرمانشاه توسط قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، همزمان هشت هزار و 135 واحد مسکن مهر دیگر نیز در نقاط مختلف شهر کرمانشاه و شهرستان های اسلام آبادغرب، کنگاور و سنقروکلیایی به بهره برداری رسید. 

از ابتدای عملیاتی شدن پروژه مسکن مهر تاکنون 17 هزار و 674 واحد در استان کرمانشاه به بهره برداری رسیده است. 



* 200 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال به بهره برداری می رسد 

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: تا پایان امسال 200 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور به بهره برداری می رسد. 

احمد اصغری مهرآبادی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: پروژه های قابل افتتاح مسکن مهر در کشور باید از تمامی زیرساخت های خدماتی نظیر آب، برق، گاز و تلفن برخوردار باشند. 

وی از افتتاح بیش از 9 هزار و 768 واحد مسکن مهر در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: بیش از هفت هزار واحد آن در شهر کرمانشاه امروز به بهره برداری رسید. 

مهرآبادی با اشاره به افتتاح نمادین پروژه یک هزار و 633 واحدی مسکن مهر رازی شهرک کیهان شهر کرمانشاه افزود: این امر آغازی برای افتتاح دیگر واحدهای مسکن مهر ذکر شده در کل استان خواهد بود. 

وی گفت: در این پروژه برای هر واحد 75 متری، 170 میلیون ریال سهم آورده مردم و 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی از طریق بانک مسکن به متقاضیان داده شده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.