گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

در مرز پرویزخان توقف تانکرهای عراقی باعث وقفه در صادرات شد

قصرشیرین - ایرنا - معاون فرماندار قصرشیرین با اشاره به وقفه پیش آمده در انجام صادرات در مرز رسمی پرویزخان، گفت: دلیل این مساله توقف و تردد نکردن تانکرهای پرشمار سوخت رسان است که بزودی برطرف می شود.                                                           

   نعمت الله نازپرورده، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تعهد انجام شده بین رییس اداره گرمیان کردستان عراق با مسوولان استان کرمانشاه، طرف عراقی با یک شرکت قراردادی منعقد کرده که از تانکرهای سوخت رسان برای کنترل مسایل امنیتی، قاچاق و جلوگیری از ورود وسایل غیرمجاز برگ تضمین دریافت کند. 

وی اظهار کرد: به دلیل حضور نداشتن نماینده شرکت مذکور، طرف عراقی برای دریافت برگ تضمین از تانکرهای سوخت دچارمشکل شد و به همین دلیل در مسیر بازارچه پرویزخان گره ترافیکی ایجاد شد که باعث ایجاد وقفه در امر صادرات برای تردد کامیون های صادراتی شده است. 

وی گفت: فرماندار و مسوولان استانی با طرف عراقی رایزنی ها و پیگیری های لازم را در این خصوص انجام داده اند و مشکل تا حدی رفع شده ضمن اینکه طرف عراقی نیز پیگیر حل این موضوع است و بزودی شاهد از سرگیری تردد تانکرهای سوخت و صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان خواهیم بود. 

وی اظهار کرد: روزانه بطور میانگین 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی ایرانی از مرز پرویزخان و 300 دستگاه کامیون صادراتی از مرز خسروی به عراق تردد می کنند. 

مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که هر سال افزون بر 50 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود. 

مرزهای رسمی و فعال پرویزخان وخسروی در قصرشیرین قراردارند که استان کرمانشاه را به اقلیم کردستان و بخش عربی عراق متصل کرده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.