گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

برای تسهیل صادرات فرش تفاهم نامه همکاری مرکزملی فرش با صندوق ضمانت صادرات ایران به امضا رسید

تفاهم نامه همکاری های اقتصادی بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران، به منظور تسهیل در صادرات فرش دستباف ایران و حمایت از صادرکنندگان این صنعت به امضا رسید.

 
                  
  

  به گزارش ایرنا، سرپرست مرکز ملی فرش ایران در آیین امضای این تفاهم نامه با اشاره به وضع کنونی صادرات فرش دستباف ایران، گفت: صادرکنندگان فرش دستباف که از مزایای صندوق ضمانت صادرات بهره مند هستند، پرشمار نیست و برای افزایش این تعداد و نیز رفع مشکلات و تنگناهای موجود پس از تشکیل جلسه ای با حضور ذینفعان این حوزه، پیگیری های لازم تا رسیدن به این تفاهم نامه به عنوان مقدمه ای راهگشا به انجام رسید.


حمید کارگر با اشاره به روند روبه رشد صادرات فرش دستباف در سال جاری، ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم نامه نیز که تسهیل کننده صادرات فرش خواهد بود، به روند افزایش صادرات فرش کمک کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز در این آیین اظهار داشت: فرش دستباف یکی از دغدغه های ما در حوزه صادرات است و صندوق ضمانت صادرات ایران صادرکنندگان را به جهت پوشش ریسک های سیاسی و تجاری با صدور بیمه نامه های مربوطه بیمه می کند تا ریسک های موجود را به صفر برساند.

طاهر شه حامد با اشاره به ساختار سنتی صادرات فرش دستباف، تصریح کرد: اکثر تجار ما ممکن است در خارج از کشور دفاتر فروش داشته باشند و کالای خود را در این دفاتر شخصی خود به فروش برسانند که این نوع فروش تا حدی پوشش های بیمه صندوق را تحت تاثیر قرار می دهد اما با این حال ما آمادگی آن را داریم تا برای ویژگی های سنتی هنر - صنعت فرش دستباف ایران هم تدابیر مناسبی اتخاذ کنیم.

وی افزود: ما همچنین آمادگی این را داریم که برای تجار و فعالان صادرکننده فرش دستباف در خصوص فعالیت ها و پوشش بیمه ای این صندوق کارگاه هایی را برگزار کنیم که با ظرفیت های کاری مختلف این صندوق و چگونگی برقراری این ارتباط بیشتر آشنا شوند.

وی اظهار داشت: صندوق ضمانت صادرات ایران همچنین می تواند از طریق خطوط اعتبار خریدار نوعی از تسهیلات خاص را به طرف خارجی ارایه دهد تا آنهایی که مایل به خرید فرش دستباف هستند بتوانند به راحتی از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: نسبت به تک تک معضلات و مسائل مربوط به صادرات فرش دستباف، ابزارهای پوششی آن را طراحی می کنیم و صندوق ضمانت صادرات ایران این امکان را دارد تا با توجه به نوع مشکلات و مسائل خاص هر یک از فعالان و صادرکنندگان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.