گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مرز خسروی و مرز پرویزخان در ایام نوروز برای صادرات به عراق فعال است

قصرشیرین - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: مبادلات مرزی، تجاری و صادرات کالا در مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز سال 94 کماکان انجام می شود.

 

   نعمت الله نازپرورده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به رسمی بودن دو مرز خسروی و پرویزخان هیچگونه محدودیت و ممنوعیتی برای انجام صادرات در ایام تعطیلات نوروزی وجود ندارد و تمامی دستگاههای اداری مستقر در این مرزها در ایام نوروز به فعالیت همیشگی خود ادامه می دهند.


وی اظهار داشت: تجار و پیله وران می توانند در ایام تعطیلات نوروزی در صورت حضور طرف عراقی برای پذیرش کالایشان به منظور انجام فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و همچنین صادرات کالا به مرزهای خسروی و پرویزخان مراجعه کنند تا کار صادرات کالا به کشورعراق و اقلیم کردستان همانند گذشته انجام شود.

وی اظهار کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز 94 تردد مسافر به قصد گردشگری به اقلیم کردستان عراق و تردد زوار انفرادی عراقی از مرز خسروی کماکان انجام می شود.

معاون فرماندار قصرشیرین افزود: همچنین خودروهای ایرانی وعراقی نیز در ایام تعطیلات نوروزی همانند روال سابق پس از انجام مراحل قانونی گذر موقت مرزی می توانند از طریق مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق تردد کنند.

نازپروده ادامه داد: روزانه به طور میانگین800 دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و300 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق ارسال می شود.

وی گفت: مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود 52 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.

قصرشیرین در غرب استن کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.