گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

در سال 93 بیش از 233 هزار مسافر از مرز قصرشیرین تردد کردند

قصرشیرین - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: سال گذشته 233 هزار و 248 مسافر ایرانی و خارجی از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی در این شهرستان به عراق تردد کردند.

         نعمت الله نازپرورده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 209 هزار مورد تردد انجام شده از مرز رسمی پرویزخان 105هزار مسافر ایرانی و خارجی وارد کشور شدند و 104 هزار مسافر ایرانی و خارجی نیز از طریق این مرز به عراق سفر کرده اند.


نازپرورده گفت: همچنین پارسال 24 هزار و 248 مسافر و زایرعراقی به صورت انفرادی از مرز رسمی خسروی به عراق تردد کردند که از این تعداد 12هزار و800 نفر وارد کشور شده و11 هزار و 448 نفر از طریق این مرز رسمی به عراق عزیمت کرده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: همچنین سال گذشته شش هزار دستگاه خودروی ایرانی وعراقی نیز پس از انجام مراحل قانونی گذر موقت مرزی از طریق مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق تردد کردند.

وی گفت: هم اکنون بطور میانگین روزانه 100 مسافر و زایرعراقی و ایرانی از طریق مرز رسمی خسروی به عراق تردد می کنند، ضمن اینکه از طریق مرز رسمی پرویزخان نیز روزانه بیش از500 مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی به کشورمان وارد و یا عازم اقلیم کردستان عراق می شوند.

شهرستان قصرشیرین با 27 هزار نفر جمعیت، 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.