گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مرز قصرشیرین پذیرای هشت هزار نفر از راهیان نور

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تا پایان روز پنجم فروردین ماه، هشت هزار نفر از کاروانهای راهیان نور کشور با حضور در این شهرستان از مناطق عملیاتی و یادمانهای شهدای این شهرستان دیدن کردند.

        سرهنگ پاسدارعلی احمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معراج شهدا، نمایشگاه جلوه های ایثار، رزمگاه شهدا، مسجد مهدیه، نقطه صفر مرزی خسروی، روادگاه امام حسن مجتبی (ع)، بوستان بسیج و بیمارستان مخروبه و محورهای عملیاتی از جمله مناطقی است که راهیان نور در قصرشیرین از آنها بازدید می کنند.


وی اظهار کرد: با توجه به آب و هوای مناسب شهرستان و اقلیم مناسب آن پیش بینی می شود که در نیمه دوم تعطیلات نوروز تا پایان 15 فروردین ماه امسال شاهد حضور روزانه یک هزار و500 نفر از راهیان نور در مناطق عملیاتی این شهرستان باشیم.

احمدپور گفت: هم اکنون در قصرشیرین ظرفیت اسکان روزانه 150 نفر و در مرز سومار نیز50 نفر از راهیان نور در قالب کاروانی وجود دارد و امکانات و تدابیر لازم در این راستا اتخاذ شده است.

وی افزود: در مناطق عملیاتی و مکانهایی که برای بازدید راهیان نور تعیین شده یک نفر بعنوان راوی جنگ و دوران دفاع مقدس همراه این کاروانها اعزام می شود تا خاطراتی از رویدادهای جنگ و نحوه عملیاتهای دفاع مقدس در جبهه های این شهرستان نقل کند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق به دلیل داشتن مرز رسمی پرویزخان برای فعالیتهای اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زایران عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتلهای مناسب، بهترین خدمات را به مسافران بویژه کاروان های راهیان نور ارایه می دهد.

قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس، به مدت دو سال در اشغال نیروهای بعثی ارتش عراق بود و100 درصد تخریب شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.