گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات به عراق از بازارچه مرزی سومار از 12 فروردین آغاز می شود

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار گیلانغرب از آغاز صادرات کالا و انجام مبادلات تجاری از طریق بازارچه مرزی سومار به عراق از روز چهارشنبه (دوازدهم فروردین ماه جاری) خبر داد.

 

   فرامرز اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه امکانات لازم برای انجام صادرات کالا تا سقف روزانه یک هزار کامیون و همچنین انجام فعالیت کوله بری در این بازارچه مهیا شده ولی میزان صدور کالا با توجه به افتتاح بازارچه به میزان پذیرش طرف عراقی بستگی دارد.


وی گفت: 40 هکتار وسعت بازارچه محصور و فنس کشی شده و امکانات لازم شامل آب، برق، تلفن و اینترنت، سوله و کانکس های اداری در محوطه بازارچه استقرار داده شده و نیاز طرف مقابل برای برق را نیز مرتفع کرده ایم و طرف عراقی نیز برای انجام مبادلات تجاری آمادگی کامل دارد.

اکبری اظهار کرد: به این ترتیب در فروردین و اردیبهشت ماه امسال نشستهای مشترک بین اتاقهای بازرگانی کرمانشاه و دیالی و بغداد برگزار می شود تا تجار دو طرف نیازهای یکدیگر را دریافت کرده و برای صادرات کالاهای مختلف نیاز سنجی کنند.

وی گفت: در وهله نخست برای روز چهارشنبه زمان افتتاح بازارچه هر مقدار کالا که گمرک آمادگی داشته باشد به عراق صادر می شود.

فرماندار گیلانغرب اضافه کرد: کالاهای صادراتی از بازارچه مرزی سومار به استانهای دیالی و بخش واسط و استانهای شرقی عراق و بغداد صادر می شود.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از72 هزار نفر جمعیت دارد. 

بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 کیلومتر و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد. 

بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است. 

قصرشیرین در فاصله حدود 180 کیلومتری غرب کرمانشاه با دو بخش مرکزی و سومار و بیش از 27 هزار نفر جمعیت، دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است. 
 

                         

              
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.