گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

لغو تحریمها علیه ایران باعث جذب سرمایه های خارجی در کشور می گردد

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به بهبود وضعیت صنعت کشور در صورت اجرای توافق هسته‌ای خواستار جبران خسارت وارده به بخش خصوصی در سال‌های گذشته شد

                       1421477451818_75.jpg 


 بیژن پناهی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به تمام بخش های اقتصادی مربوط می شود، گفت: زمانی که ما نتوانیم با فروش نفت ارز را به کشور وارد کنیم همه بخش های اقتصادی از این موضوع تاثیر منفی می گیرند.

وی ایجاد مشکل در نقل و انتقال بین المللی پول توسط ایران را یکی دیگر از مشکلات تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: برداشته شدن تحریم ها در صورت اجرای توافق بین ایران و 1+5 باعث می شود در اولین قدم بتوانیم دلارهای نفتی را وارد کشور کنیم و به عنوان پشتوانه‌ای برای اقتصاد خود از آن ها استفاده کنیم.

پناهی‌زاده ادامه داد: از سوی دیگر صادرات و واردات کالا و بیمه محصولاتمان نیز با آزادی بهتری انجام خواهد شد.

این عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران با بیان این‌که با لغو تحریم‌ها امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور فراهم می شود، گفت: وجود سرمایه‌گذاران خارجی در اقتصاد ایران خود به خود امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را بالا می برد، چرا که زمانی که خارجی‌ها به اقتصاد ایران وارد شوند شیطنت‌ها از سوی آن‌ها برای تخریب اقتصاد ایران کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به تسهیل واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع در صورت برداشته شدن تحریم ها اظهار کرد: در عین حال چندان به انجام این امور در کوتاه مدت نمی‌توان امیدوار بود، چرا که ممکن است بر خلاف آنچه گفته شده، شورای امنیت سازمان ملل، کنگره آمریکا یا کشورهای اروپایی تحت تاثیر فشار اعراب مشکلاتی ایجاد کنند و رفع تحریم‌ها به صورت یک مرحله‌ای انجام نشود.

پناهی زاده با بیان این‌که ایران در سال های گذشته بیش از هزار میلیارد دلار از این بابت ضرر کرده است، گفت: برای ملت، دولت‌ها فرقی نمی‌کنند بلکه از نظر حقوق مدنی اگر یک دولت تصمیمی گرفته که به ضرر بخش خصوصی و مردم بوده دولت‌های بعدی وظیفه دارند آن را جبران کنند.

این عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران اظهار کرد: اگر تمام اقدامات ما در سال های گذشته اشتباه بوده باید صراحتا اعلام شود و ضرری که بخش خصوصی در این مدت دیده نیز جبران شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.