گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بازارچه مرزی سومار امروز با حضور استاندار کرمانشاه و استاندار دیاله عراق افتتاح گردید

قصرشیرین - ایرنا - بازارچه مرزی سومار با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، سفیر ایران در عراق و برخی مسوولان محلی دو استان روز یکشنبه به طور رسمی گشایش یافت.

 
           

  


 فرماندار گیلانغرب در آیین گشایش بازارچه سومار به خبرنگار ایرنا گفت: این بازارچه در 40 هکتار مساحت از امکانات لازم شامل آب، برق، تلفن و اینترنت، سوله و کانکس های اداری برخوردار است.


وی بیان کرد: در گام نخست، 200 تن سیمان از سوی تجار کشورمان از طریق این بازارچه به عراق صادر و در روزهای بعد نیز صادرات کالاهای دیگر از این معبر آغاز می شود.

اکبری افزود: این بازارچه وسعت و ظرفیت مبادلات تجاری روزانه تا سقف یک هزار کامیون کالا را به عراق دارد، لذا با توجه به تازه تاسیس بودن آن به تدریج به سقف ظرفیت صادرات تعیین شده دست خواهیم یافت.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال برای انجام زیرساخت ها، احداث دو دهنه پل و راه دسترسی بازارچه سومار هزینه شده و 20 میلیارد ریال نیز برای احداث پایانه های مسافری، تجاری و امنیتی و کارگری اختصاص یافته که اکنون پایانه مسافری تکمیل شده و فنداسیون دیگر پایانه های تجاری، امنیتی و کارگری نیز هر یک با وسعت 500 متر در دست اقدام است.

اکبری گفت: تا زمان دریافت مجوز تردد مسافر از این بازارچه مرزی، از پایانه مسافری برای امور اداری و تجاری و گمرکی استفاده می شود.

فرماندار گیلانغرب اضافه کرد: کالاهای صادراتی از بازارچه مرزی سومار به استانهای دیالی، بخش واسط و استانهای شرقی عراق و بغداد صادر می شود.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد.

بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 کیلومتر و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد. 

بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است. 

قصرشیرین در فاصله حدود 180 کیلومتری غرب کرمانشاه با دو بخش مرکزی و سومار و بیش از 27 هزار نفر جمعیت، دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.