گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار کرمانشاه: افتتاح مرزسومار نتیجه تلاش ایران و عراق برای گسترش روابط اقتصادی بیشتراست

قصرشیرین - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: افتتاح بازارچه مرزی سومار در حقیقت نتیجه تلاش جمهوری اسلامی ایران و عراق برای گسترش مناسبات مختلف بین دو طرف است.

 
                 
  

   به گزارش خبرنگار ایرنا ابراهیم رضایی بابادی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح رسمی این بازارچه افزود: دو ملت جمهوری اسلامی ایران و عراق از دیرباز سابقه طولانی در ارتباطات و مراودات تجاری و اقتصادی با هم داشته اند.


وی تصریح کرد: امید است با افتتاح این مرز آرزوی دیرینه مردم استانهای کرمانشاه و دیاله عراق محقق شود و روز به روز مناسبات اجتماعی و فرهنگی بین دو طرف گسترش یابد.

رضایی بابادی گفت: امکانات زیادی در استانهای کرمانشاه و دیاله وجود دارد که می تواند برای حل نیازمندیهای دو استان کمک کند.

رضایی بابادی افزود: در دیداری که روز گذشته با معاون اول رییس جمهوری کشورمان داشتم ایشان بر گسترش مناسبات و ارتباط فرهنگی و اقتصادی و بویژه در حوزه بهداشت و درمان با عراق تاکید کرد.

وی گفت: با افتتاح این بازارچه امید است در آینده با تبدیل آن به مرز رسمی و تشکیل اتاقهای بازرگانی بین دو استان موجب تقویت روابط و فراهم کردن زمینه ایجاد مبادلات اقتصادی باشیم و بتوانیم گامهای موثرتری را برای گسترش مناسبات داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: توافقنامه هایی با طرف عراقی به امضا رسانده ایم که امیدواریم روز به روز آنها در بخشهای بیشتری گسترش یابد. 

بازارچه مرزی سومار امروز با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسوولان محلی دو استان به طور رسمی افتتاح شد. 

بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 کیلومتر و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد. 

بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است. 

قصرشیرین در فاصله حدود 180 کیلومتری غرب کرمانشاه با دو بخش مرکزی و سومار و بیش از 27 هزار نفر جمعیت، دارای 186کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

52 درصد کل صادرات کشورمان به عراق از طریق بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین صورت می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.