گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

سفیر ایران در عراق: حجم تجارت ایران با عراق بیش از12 میلیارد دلار است

قصرشیرین - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: هم اکنون حجم مبادلات سالانه کشورمان با عراق بیش از 12 میلیارد دلار است که امید است با برنامه ریزی مسوولان به 25 میلیارد دلار برسد.

نشست بغداد موجب ارتقاء جایگاه عراق در مناسبات بین المللی می شود

  به گزارش خبرنگار ایرنا حسن دانایی فر روز یکشنبه در حاشیه افتتاح رسمی بازارچه مرزی سومار افزود: روابط اقتصادی ایران با عراق متنوع و متعدد است که در راس فعالیتها استان کرمانشاه است


وی اظهار کرد: هم اکنون هشت بازارچه مرزی فعال با عراق داریم که سومار نهمین معبر مرزی با این کشور است.

وی با بیان اینکه امروز به طور قطع لحظه بسیار شیرین و پرنشاطی برای مردم منطقه است افزود: مردم منطقه سالیان سال است منتظر چرخیدن چرخ اقتصادی در منطقه سومار - مندلی بودند.

وی اظهار داشت: امروز شاهد راه اندازی چرخ اقتصادی منطقه بعد از گذشت 49 سال هستیم و مرز سومار در روند مبادلات تجاری بین دو طرف از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: بعثی ها با توجه به سیاست کاهش ارتباطات، یکی از تصمیمات خود را متوقف کردن فعالیت مرز سومار قرار دادند اما امروز شاهد فعالیت دوباره آن هستیم که جای تبریک دارد.

وی از مقامات جمهوری اسلامی ایران و عراق و استانداران کرمانشاه و دیاله و همچنین مسوولان محلی برای فراهم کردن افتتاح بازارچه مرزی سومار تقدیر کرد.

سفیر ایران در عراق اظهار کرد: از مجموع بازارچه های مرزی فعال با عراق چهار مرز در استان کرمانشاه قرار دارد.

بازارچه مرزی سومار امروز با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و برخی مسوولان محلی دو استان به طور رسمی افتتاح شد. 

بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 کیلومتر و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد. 

بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری قصرشیرین واقع شده است. 

قصرشیرین در فاصله حدود 180 کیلومتری غرب کرمانشاه با دو بخش مرکزی و سومار و بیش از 27 هزار نفر جمعیت، دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

52 درصد کل صادرات کشورمان به عراق از طریق بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین صورت می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.