گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فرماندار قصرشیرین: مرز خسروی به روی زائران ایرانی عتبات عالیات بازگشایی شد

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین از بازگشایی مرز رسمی و بین المللی خسروی در این شهرستان خبر داد و گفت: بزودی شاهد تردد زایران عتبات عالیات از طریق این مرز خواهیم بود.

 
             

  افشین رضایی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیریهای نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و تلاشهای مجموعه استانداری کرمانشاه و فرمانداری قصرشیرین با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه و فرمانداری قصرشیرین اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.

وی اظهارداشت: هم اکنون با تاکید شورای عالی امنیت ملی عبور و مرور زایران از مرز خسروی آزاد شده و نامه بازگشایی آن به صورت رسمی نیز ابلاغ شده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: امکانات رفاهی لازم برای حضور کاروانهای زایران عتبات عالیات در این شهرستان فراهم است و تردد زوار به عتبات عالیات در قالب کاروانهای زیرپوشش سازمان حج و زیارت انجام می شود.

مرز رسمی خسروی در هفدهم خرداد سال 92 به دنبال وقوع حادثه تروریستی بر سر مسیر تردد زوار ایرانی در آنسوی مرز که به شهادت 14 و مجروح شدن 44 زایر ایرانی که عازم شهرهای مذهبی عراق منجر شد، بسته شد.

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شدند تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد تا منبع درآمدی برای این شهرستان محروم مرزی بوجود آید.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) عراق و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه و گنجایش روزانه 10 هزار زایر و مسافر در20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه کشورمان به عتبات عالیات تا کربلای معلی 300 کیلومتر فاصله دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.