گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مدیر پایانه مرزی خسروی: آمادگی کامل برای تردد زئران عتبات عالیات از مرز خسروی را داریم

قصرشیرین - ایرنا - مدیر پایانه بین المللی خسروی از آمادگی مجموعه ادارات مستقر در این پایانه برای ورود و خروج زایران و مسافران با توجه به بازگشایی مجدد آن به روی کاروانهای زیارتی ایرانی به عتبات عالیات خبر داد.

 
                    
  امین حیدریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایانه بین المللی خسروی تنها پایانه مرزی در داخل کشور است که سرسراهای ورود و خروج آن مجزاست و این سالن ها در شرایط عادی گنجایش10 هزار زایر و مسافر را دارد که این شرایط در حالت بحران می تواند به 20 هزار نفر افزایش یابد.


وی اظهار داشت: همچنین پایانه مرز رسمی خسروی تنها پایانه مرزی کشورمان است که گیت های گذرنامه سرسرای مسافری آن هم اکنون به درهای برقی مجهز است.

وی ادامه داد هم اکنون امکانات لازم در سرسراهای آن جانمایی شده و در هر سرسرا امکانات و نیروی خاص برای رفاه حال زایر و مسافر مستقر شده است.

مدیر پایانه بین المللی مرز خسروی افزود: هم اکنون این پایانه به شبکه فیبر نوری متصل است و براساس چارت تعریف شده فعالیت آن 24 ساعته است و این امکان را می دهد که در هر ساعتی از شبانه روز مسافر و زایر از این مرز ورود و خروج داشته باشد.

حیدریان اضافه کرد: در دو سال گذشته این مرز رسمی به روی مسافران و زایران عراقی و اتباع دیگر کشورها باز بود و با توجه به نا امنی های داخل عراق تنها برای تامین امنیت جانی زایران ایرانی مسدود بود که با ابلاغ بازگشایی آن تردد کاروان زیارتی کشورمان نیز از این مرز رسمی آزاد شد.

وی از مزایای بزرگ این پایانه بین المللی را فاصله کمتر از یک متری آن به پایانه مرزی عراق عنوان کرد که باعث شده با اتصال دو پایانه بین المللی دو کشور، زایر و مسافر مسافت طولانی را برای ورود و خروج به داخل و خارج کشور طی نکند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد؛ این مجموعه در سال 81 با اعتبار 75 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) عراق و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.



           

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.