گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

از گمرک سمنان به 27 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، امارت متحده، هند، تایلند و کشورهای آسیای میانه صادر شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت که درآمد گمرک این استان در سال گذشته با احتساب ضمانت نامه ها 205 میلیارد و 307میلیون ریال بود که 43 درصد افزایش داشته است.

 
             

 

  علی سعدالدین روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سـال 1393 میزان 575 هزار و 346 تــن کـالا به ارزش 138 میلیون و 580 هزار و 858 دلار از گمرک استان سمنان به خارج از کشور صادر شد. 


وی خاطر نشان کرد: صادرات این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از آن نظر وزنی شش درصد افزایش و از نظر ارزشی 11 درصد کاهش داشت و متوسط ارزش دلاری هر تن 241 دلار است. 

وی در مورد واردات کالا به استان سمنان گفت: سال گذشته 31 هزار و 906 تن کالا به ارزش 67 میلیون و 774 هزار و 155 دلار از گمرک این استان ترخیص شد که از نظر وزنی 20 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 10 درصد نسبت به سال ماقبل افزایش یافت و متوسط ارزش دلاری هر تن دو هزار و 124 دلار بود. 

سعدالدین عمده کالاهای صادراتی استان سمنان را سیمان، گچ، شمش سرب، کاشی، کولر و آبگرمکن، عایق رطوبتی، مواد معدنی فروسیلیس، سنگ سیلیستین، کربنات سدیم، پودر لباسشویی، پروفیل فولادی، کرک بز، ظروف یکبار مصرف از جنس پلی استایر، پلاستیک فریزر و ... عنوان کرد که به 27 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، امارت متحده، هند، تایلند و کشورهای آسیای میانه صادر شد. 

وی گفت: عمده کـــالاهای وارداتی به گمرک استان سمنان شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها، مواد اولیه کارخانجات مانند پنبه شانه نزده حلاجی نشده، الیاف تاپس اکریلیک، لوازم مصرفی مانند فویل آلومینیم و لامپ ال ای دی بود که از 18 کشور از جمله ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، چین، ژاپن و ازبکستان به این گمرک وارد شد. 

مدیرکل گمرک استان سمنان از تشکیل یک فقره پرونده به ارزش بیش از شش میلیارد و 884 میلیون ریال در سال گذشته خبر داد و افزود: بیشترین فعالیت این گمرک در بحث مبارزه با قاچاق مربوط به وظایف محوله ماده 47 قانون مبارزه با قاچاق و تعیین بهای کالاهای قاچاق و بررسی اسناد گمرکی بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.