گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

اعزام رایزنان بازرگانی محور اساسی برنامه های سازمان توسعه تجارت در سال 1394 است

معاون امور بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت گفت: تعداد رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور به 30 نفر افزایش پیدا می کند و ظرف روزهای آینده نمایندگان کشورمان در امارات عربی متحده، آفریقای جنوبی، افغانستان و هندوستان مستقر خواهند شد.

 
                      

    به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مزبور، میرابوطالب بدری افزود: یکی از برنامه های مهم این سازمان در سال جاری تداوم اعزام رایزنان بازرگانی است و چهار نفر رایزن در روزهای آینده به کشورهای هدف اعزام می شوند.


به گفته وی، اعزام رایزنان بازرگانی محور اساسی برنامه های سازمان توسعه تجارت در سال 1394 است و ارتقای تجارت تا حد زیادی بستگی به عملکرد رایزنان بازرگانی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: رفع مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی، ارتباط با مسئولان تصمیم گیر کشورهای هدف، شناسایی پروژه های فنی ـ مهندسی، اطلاع رسانی به تجار و بازرگانان داخلی از اخبارها و رویدادها مهم کشور محل ماموریت، ارتباط با سفارتخانه ها، دعوت از اتاق های بازرگانی، تجار و بازرگانان برای حضور در نمایشگاه ها و همایش ها و تشکیل نشست های دوجانبه از جمله وظایف رایزنان است که این وظایف در سال جاری با توجه به آموزش های سازمان توسعه تجارت بیش از پیش از رایزنان بازرگانی درخواست شده است.

وی خاطرنشان ساخت: عملکرد رایزنان به طور مرتب رصد می شود و تاکنون افرادی به عنوان رایزن در کشورهای عراق، لبنان، چین، جمهوری آذربایجان، ونزوئلا، ارمنستان، قزاقستان و پاکستان مستقر شده اند.

معاون سازمان توسعه و تجارت ایران یادآور شد: تونس، اندونزی، ویتنام، ایتالیا، روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، اسپانیا، عمان، عراق، کره جنوبی، چین، نیجریه، کنیا و افغانستان کشورهای محل استقرار رایزنان بازرگانی است و برای برخی کشورها علاوه بر رایزن، چند نفر دستیار نیز اعزام خواهند شد.

وی افزود: علاوه بر اعزام رایزن به پایتخت برخی کشورها، آستاراخان روسیه، اقلیم کردستان و بصره در عراق و هرات افغانستان نیز از جمله شهرهایی محسوب می شوند که رایزن به آنها اعزام خواهد شد.

به گفته بدری، ضعف در امکانات سازمان توسعه تجارت ایران موجب شد تا نسبت به اعزام یک رایزن به کشورهای هدف اکتفا کند، این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان همراه با اعزام رایزن تعداد 10 تا 30 نفر را به کشور مربوطه اعزام می نمایند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.