گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

در سال گذشته حدود یک میلیارد و سیصد میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: یک میلیارد و 295 میلیون و 823 هزار دلار انواع کالا در سال 93 از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شد.

                       

  خلیل حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش وزنی این میزان کالای صادر شده دو میلیون و 702 هزار تن بود که چهار درصد بیشتر از مدت مشابه سال 92 است.


وی بیان کرد: از نظر ارزش دلاری، صادرات پارسال 42 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 92 است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام ادامه داد: عمده کالاهای صادر شده به کشور عراق در این مدت شامل مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، محصولات کشاورزی همچون هندوانه و گوجه فرنگی و محصولات پلاستیکی و مصنوعات فلزی بوده است.

وی با اشاره به واردات کالا در سال 93 از طریق این مرز بین المللی گفت: پارسال یک هزار و 647 تن کالا شامل ضایعات پلاستیکی به ارزش یک میلیارد و 642 هزار و 28 دلار نیز از این مرز وارد کشور شده است.

حیدری یادآور شد: گمرکات استان ایلام در بین 31 گروه گمرکی کشور از لحاظ حجم کالاهای صادر شده رتبه ششم و از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه دوازدهم را در سال 93 کسب کرد.

وی در خصوص برنامه های گمرک برای سال 94 نیز گفت: گمرکات استان ایلام بر اساس برنامه مدون با تمام امکانات در خدمت برنامه های دولت در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: به روز کردن و توسعه سامانه الکترونیکی گمرک مهران که از پارسال اجرای آن آغاز شده از برنامه های این گمرک برای تسهیل در صادرات کالا برای سال جدید است.

مدیر کل گمرکات استان ایلام افزود: با الکترونیکی شدن گمرک دیگر نیازی به مراجعه مستقیم تجار نیست و این امر نقش بسزایی در کاهش هزینه های مبادله، سرعت نقل و انتقال، بهبود ارتباطات و مشارکت راحت تر طرف های تجاری ایفا می کند.

حیدری خاطر نشان کرد: با استفاده از این فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد گمرک الکترونیکی می توان تمامی عملیات، محاسبات و نظارت های گمرکی را با دقت و به سهولت انجام داد و دیگر مشکلی تحت عنوان نداشتن دقت یا تعویق انجام مراحل وجود نخواهد داشت.

مدیرکل گمرکات استان ایلام اظهار کرد: مرز مهران نزدیکترین و امن ترین نقطه به بغداد، کربلا و نجف است و تجار با خیال راحت می توانند برای صادرات کالاهای خود به این مرز مراجعه و از خدمات گمرک استفاده کنند. 

استان ایلام دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام از کانون های اصلی تردد زایران و صدور کالای ایرانی به کشور عراق محسوب می شود. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.