گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

از گمرک بوشهر حدود 26 میلیون تن کالا در سال 93 صادر شد

ناظر گمرکات استان و مدیرکل بوشهر گفت: پارسال 25 میلیون و 800 هزار تن کالای غیرنفتی به انضمام میعانات گازی به ارزش 19 میلیارد و 500 میلیون دلار از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

                              35-143.jpg

  به گزارش ایرنا، احمد پورحیدر روز یکشنبه درنشست با مدیران دستگاههای مرتبط با ترخیص کالا در استان بوشهر افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به سال 92 از نظر وزن 23 و از لحاظ ارزش 30 درصد رشد نشان می دهد.


وی اضافه کرد: از این میزان صادرات 11 میلیون تن میعانات گازی به ارزش 10میلیارد و 480 میلیون دلار است که از لحاظ وزن 20 و از نظر ارزش 22 درصد رشد داشته است.

پورحیدر درباره صادرات محصولات پتروشیمی گفت: پارسال 11میلیون و 815 هزارتن محصولات پتروشیمی به ارزش هشت میلیارد دلار به کشورهای هدف صادر شده که از نظر وزن 33 و از لحاظ ارزش 32 درصد افزایش نشان می دهد.

وی درمورد واردات کالا از طریق گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور بیان کرد: در سال گذشته در مجموع یک میلیون و 700 هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و 110 میلیون دلار از طریق بنادر این استان وارد کشور شد که از نظر وزن و ارزش از 3 درصد رشد برخوردار است.

پورحیدر افزود: از این میزان واردات 16هزار تن کالای ملوانی به ارزش 20 میلیون دلار بود است که از نظر وزن 59 و از لحاظ ارزش 16درصد افزایش داشته است.

وی اظهارکرد: درآمد گمرکات استان بوشهر درسال گذشته 30 هزار میلیارد ریال که درمقایسه با سال 92 از رشد 88 درصدی برخوردار است.

پورحیدر اضافه کرد: در ادامه استقرار سامانه جامع امور گمرکی که از ابتدای سال 93 دربوشهر و چهار گمرک این استان راه اندازی شد، این پروسه با همکاری گمرک ایران درحال تکمیل است و علاوه بر اظهار از راه دور، انتخاب کارشناسان و دوراظهاری برنامه نوبت دهی از راه دور نیز راه اندازی شده است.

وی گفت: براین اساس فرد در دفتر کار و منزل با دسترسی به اینترنت می تواند با کارشناس ارتباط برقرار کند و این که نوبت چندم است و نیازی به مراجعه حضوری نیست و می تواند از این طریق در زمان مقرر به گمرک مراجعه کند.

پورحیدر اضافه کرد: همچنین از 24 فروردین تبادل اطلاعات به صورت الکترونیک با همه دستگاهها انجام می شود.

وی یادآور شد: به این وسیله دستگاههای مرتبط با ترخیص کالا اطلاعات اظهارنامه ها را از طریق سیستم مشاهده و پس از بررسی به صورت الکترونیک مجوزها را صادر می کنند که به این وسیله دیگر نیازی به فیزیک اظهار نامه نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.