گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

تاکید معاون استاندار ایلام بر لزوم راه اندازی و ساخت بازارچه مرزی دهلران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بر لزوم تحقق و راه اندازی بازارچه مرزی در شهرستان دهلران تاکید کرد و خواستار توجه جدی و بیشتر به این مهم شد.

                                              معاون استاندار ایلام بر لزوم تحقق و راه اندازی بازارچه مرزی دهلران تاکید کرد

  به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری دهلران، حسین کلانتری عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دهلران که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، احداث راه آهن را یکی از نیازهای جدی استان ایلام اعلام کرد.


وی ادامه داد: استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که 220 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان مرزی دهلران قرار دارد که همین ظرفیت ضرورت راه اندازی بازارچه مرزی را مورد توجه و تاکید قرار می هد.

کلانتری با اشاره به سوابق مردم استان ایلام بویژه شهرستان مرزی دهلران در دفاع مقدس افزود: امروز مرز فرصتی است که باید مردم بتوانند از مزایای آن برخوردار شوند و امیدواریم پیگیری برای ایجاد منطقه ویژه دهلران مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: مرز در دوران جنگ تحمیلی تهدید بود ولی امروز به یک فرصت برای توسعه و پیشرفت تبدیل شده که مردم باید از مزایا و فواید آن بهره مند شوند.

به گفته وی، باید با برنامه ریزی و تلاش و حمایت مجلس فرصتی فراهم شود که مردم استان ایلام و بویژه شهرستان های مرزی دهلران و مهران از مزایای مرزها بعنوان یک فرصت طلایی برخوردار شوند.

کلانتری با اشاره به تردد بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر اربعین از مرز مهران گفت: لازم است با تقویت زیرساخت ها و توجه به بازارچه های مرزی زمینه تسهیل تردد زوار در سال جاری فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش های خوبی که در خصوص منطقه آزاد مهران انجام شده، یادآور شد: نمایندگان مجلس باید برای تحقق این مهم تلاش و جدیت کرده و با تصویب آن به مردم این منطقه هدیه ارزشمندی بدهند.

کلانتری در پایان بر لزوم توجه به تکنولوژی و تجهیزات روز برای کنترل مرزها تاکید کرد و خواستار حمایت کمیسیون برنامه و بودجه از این مهم شد.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عصر روز سه شنبه بمنظور بازدید از برخی پروژه های عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی استان ایلام به شهرستان دهلران سفر کرده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.