گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار کرمانشاه بر نقش مهم قصرشیرین در صادرات کشور تاکید کرد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه قصرشیرین پیشانی استان است گفت: این شهرستان جایگاه مهمی در صادرات کشور دارد و از موقعیت مرزی و تجاری مطلوبی برخوردار است.

 
        

 

  به گزارش خبرنگار ایرنا ابراهیم رضایی بابادی روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی قصرشیرین افزود: اهتمام بیشتر مسوولان دستگاههای اجرایی برای ایجاد و توسعه زیرساخت های این شهرستان ضروری است.


وی اظهار داشت: در صورت تحقق این مهم علاوه بر افزایش حجم کالاهای صادراتی بخش اعظمی از مشکلات مربوط به بیکاری این شهرستان نیز رفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: محور اصلی برنامه پنج ساله ششم توسعه استان کرمانشاه تجارت و گردشگری است و قصرشیرین از گذشته محل تجارت و بازرگانی بود که متاسفانه به دلیل کم توجهی رو به فراموشی رفته است و اثری از تردد گردشگری گذشته در آن نیست و موجب عقب ماندگی هایی نیز برای آن شده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: سیاست دولت تدبیر و امید بر این است که قصرشیرین به جایگاهی بهتر از گذشته برسد.

رضایی بابادی اضافه کرد: طرح منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را با جدیت دنبال می کنیم و در مرحله اخذ مجوز لازم برای تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر روز گذشته رییس مجلس شورای اسلامی به کرمانشاه موضوع تبدیل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری مطرح شد و ایشان در این خصوص قول حمایت داد.

وی گفت: طرح تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری از سوی دولت در مجموعه شورای عالی مناطق آزاد تجاری مطرح شد چرا که این شهرستان با داشتن دو مرز پرویزخان و خسروی یک رویکرد صادراتی دارد و برهمین اساس استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد سرمایه گذاری در این بخش لازم و ضروری است.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با قول مساعد مشاور رییس جمهوری در تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری، شاهد رونق اقتصادی بیش از پیش این شهرستان مرزی در سال جاری خواهیم بود.

رضایی بابادی اضافه کرد: برنامه بازدید و طرح مشکلات شهرستان ها در کارگروه های تخصصی و در قالب تشکیل کمیته های پیگیری برای عملیاتی شدن مصوبات این جلسات در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: باید نگاه ما به مسایل و مشکلات مردم بسیار حساس باشد و با استدلال و بهانه های مختلف آنها را سرگردان نکنیم زیرا تمام بیانات امام راحل هم چیزی جز حساسیت به امور مردم نبود و بسیاری از مسایل مردم با اتخاذ تصمیماتی دگرگون می شود که امیدواریم این دگرگونی مثبت باشد.

وی افزود: ما در قبال شهدای انقلاب و مردم مسوول هستیم که اگر اینها نبودند جمهوری اسلامی وجود نداشت لذا باید تلاش کنیم در جهت حل مشکلات مردم قدم برداریم.

استاندار کرمانشاه امروز همچنین از مرزهای رسمی پرویزخان، خسروی، کاروانسرای شاه عباسی و ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان قصرشیرین بازدید کرد.

در این سفر نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی وی را همراهی می کردند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.

54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.