گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

گرد و غبار شهر مرزی قصرشیرین را فرا گرفت

قصرشیرین - ایرنا - ورود یک جبهه هوای غبارآلود که از امروز (پنجشنبه) شهرستان مرزی قصرشیرین را فرا گرفته میزان دید افقی را هم اکنون به پنج هزار متر کاهش داده است.

 
                     

 

   به گزارش ایستگاه هواشناسی قصرشیرین، هم اکنون میزان دید افقی در این شهرستان با یک هوای سالم به میزان پنج هزارمتر فاصله دارد و این وضعیت سلامت ساکنان این منطقه را به مخاطره انداخته است.


هم اکنون میزان رطوبت موجود در هوا در این ساعت 10 درصد است و براساس پیش بینی های انجام گرفته وضعیت موجود آلودگی هوا طی امروز و فردا در این شهرستان ادامه دارد.

براساس این گزارش هم اکنون سرعت وزش باد در قصرشیرین 18 کیلومتر بر ساعت معادل شش متر بر ثانیه است و دمای هوای این شهرستان نیز 31 درجه سلسیوس بالای صفر گزارش شده است.

پدیده غبار ناشی از طوفانهای شن کشورهای عربستان سعودی و عراق است که با توجه به از بین رفتن پوشش گیاهی، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی بخصوص در عراق وارد فضای ایران می شود و بیشترین شدت آن برای شهرستان های مرزی کشور است.

شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک استفاده نمایند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با داشتن 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.