گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بازگشایی مرز خسروی جهت تردد زائران عتبات عالیات برای بهبود اشتغال شهرستان قصرشیرین مفید است

قصرشیرین - ایرنا - نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی مرز رسمی خسروی که با تلاش استانداری و درخواست 180 نماینده مجلس طرح و با موافقت در جلسه شورای عالی امنیت ملی کشور میسر شد کمک زیادی به رفع معضل بیکاری در شهرستان می کند.

 
                     

   


  به گزارش خبرنگار ایرنا فتح الله حسینی روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی قصرشیرین که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد با تقدیر از تلاش یکساله مسوولان این شهرستان خواستار تعیین کمیته ای برای تردد دوباره کاروان های زیارتی کشورمان به عتبات عالیات با توجه به بازگشایی مرز خسروی شد. 


وی اظهار کرد: برای رفع مشکل پروژه 96 واحدی مسکن مهر قصرشیرین نیز باید یک زمانبندی خاصی در نظر گرفته شود چرا که مردم متقاضی که سهم آورده در این پروژه را داشتند چندین سال است بلاتکلیف مانده اند. 

وی اظهار کرد: چند بازارچه مرزی در منطقه وجود دارد و بخشی از درآمدهای حاصل از آن باید به امور شهری اختصاص یابد زیرا مردم مرزداران واقعی هستند و مشکلات مرزی نیز برای مردم است. 

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلام گفت: در صورت تخصیص بخشی از درآمد حاصل از بازارچه علاوه بر ایجاد و توسعه زیرساخت های قصرشیرین، بخش زیادی از مشکلات موجود در بخش های مختلف نیز رفع خواهد شد. 

حسینی همچنین در باره طرح گازرسانی به محلات نصرآباد و قصرجدید قصرشیرین نیز گفـت: با وجود قول مساعد شرکت گاز این طرح هم اکنون به حال خود رها شده و باید تلاش شود با همدلی و همکاری مسایل و دغدغه های مردم را رفع کنیم. 

فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه تامین آب و طرح تصفیه فاضلاب واحدهای فاز دو و سه قصر جدید با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته، تعیین تکلیف کاروانسرای شاه عباسی و رفع اختلاف بین میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه را از جمله مشکلات شهرستان مرزی قصرشیرین عنوان کرد.

افشین رضایی بررسی وضعیت اسناد اراضی کشاورزی زارعین صاحب سند که در محدوده طرح شهرک صنعتی مرزی قرار دارند، رفع مشکلات پروژه 300 واحدی مسکن مهر و اختلاف بین هزینه های نهایی بین پیمانکار و متقاضیان، تعیین زمین اردوگاه اضطراری شهرستان به دلیل مرزی بودن و قرار داشتن در موقعیت گسل برای ایجاد سرسراهای چند منظوره از محل اعتبارات ستاد بحران استانداری را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد. 

وی همچنین خواستار تسریع در ایجاد جایگاه عرضه سوخت سی ان جی و تعیین تکلیف زمین های معوض، تامین اعتبار برای روکش آسفالت معابر شهری و راهها و تامین اعتبار گاز رسانی به منازل سازمانی و رفع مشکلات بازارچه مرزی پرویزخان شد. 

امام جمعه قصرشیرین نیز گفت: نظام ما استمرار نظام رسول الله (ص) است و خدمت در این نظام الهی توفیق بسیار بزرگی برای مسوولان است. 

حجت الاسلام علی ملکی افزود: در قصرشیرین وحدت بسیار خوبی در مجموعه ادارات و مردم مشاهده می شود و همانگونه که این شهرستان قطب صادرات اقتصادی است باید هم صادرکننده مسایل فرهنگی و دینی باشد و لازمه آن تقویت مسایل فرهنگی و مساجد است. 

وی گفت: تعرفه برق قصرشیرین با توجه به گرمسیری بودن آن همانند خوزستان باید تغییر کند. 

استاندار کرمانشاه در راس هیاتی صبح امروز با سفر به قصرشیرین از مرزهای رسمی پرویزخان، خسروی، کاروانسرای شاه عباسی و ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان بازدید کرد و سپس جلسه کمیته برنامه ریزی با حضور وی برگزار شد. 

در این سفر جمعی از مدیران استانی ابراهیم رضایی بابادی را همراهی می کنند. 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است. 

54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.