گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

با کاهش قیمت سیمان نباید ظرفیت تولید سیمان را کاهش داد بلکه باید رقبا را از میدان بیرون کرد

 قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دستیابی به رشد 20 درصدی صادرات غیرنفتی در سال جاری با بهره گیری از ظرفیت های خالی تولید کشور امکان پذیر است.


                        

  به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج در کارگروه مسائل و مشکلات صادرات صنعت سیمان و کلینکر، اظهار داشت: تحقق رشد 20 درصدی صادرات غیرنفتی برای امسال نیاز به همت مضاعف دارد و لازم است به فعال سازی ظرفیت های خالی اقدام شود.


وی افزود: ظرفیت تولید سیمان کشور را نباید کاهش داد، بلکه بررسی شود که چنانچه قیمت ها کاهش یابد، می توان امید داشت که رقبا قدرت رقابت کردن با ایران در افغانستان و عراق را از دست دهند.

به اعتقاد این مقام مسئول، لازم است نسبت به موانع صادرات ریشه یابی شود و باید میز کار را با نگاه بازاریابی و فعال شدن دنبال کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: صادرات سیمان یک بحث ملی است و توصیه به کاهش تولید سیمان، راهکاری مناسب برای تجارت به نظر نمی رسد.

وی گفت: گزینه های کاهش قیمت، استفاده از ابزارهای مذاکره و دیپلماسی اقتصادی باید مورد تمرکز قرار گیرد تا فضای فعالیت برای تولیدکنندگان در این عرصه فراهم شود.

خسروتاج اضافه کرد: کاهش صادرات سیمان ایران به دلیل نبود خریدار، نکته ای منفی محسوب می شود.

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید سیمان کشور در سال 92 به رقم بیش از 69 میلیون و 468 هزار تن رسید که در مقایسه با افزون بر 70 میلیون و 125 هزار تن در سال 91 کاهش 0.9 درصدی داشت.

میزان صادرات سیمان در سال 92 بالغ بر 18 میلیون تن اعلام شده بود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.