گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

نحوه صادرات کالا در مرز مهران باید اصلاح گردد

    مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بر اصلاح روند صادرات کالا در مرز بین المللی مهران تاکید کرد.

            


                              

 

 به گزارش ایرنا، اکبر ترکان عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، افزود: روند فعلی حمل و نقل و صادرات کالا در مرز مهران ابتدایی است و باید تغییر کند.


وی ادامه داد:حمل و نقل کامیونی در هیچ مرز بین المللی وجود ندارد چون نه تنها به رشد صادرات کمک نمی کند بلکه مانع رشد تجارت کالا هم خواهد شد لذا باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

ترکان حجم صادرات کالا به کشور عراق در طول سال گذشته را هشت میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: یک میلیارد دلار از این میزان صادرات مربوط به استان ایلام و مرز مهران بوده است.

مشاور ارشد رییس جمهوری تاکید کرد: چنانچه بخواهیم این حجم صادرات در سال جاری حفظ و افزایش یابد باید مهارت های برجسته ای را در مقابل رقبای تجاری خود (کشور ترکیه) بکار بگیریم.

وی افزایش رشد صادرات کالا به کشور عراق در سال جاری به 20 میلیارد دلار را نیازمند برنامه ریزی مناسب و بکارگیری روش های نوین در تجارت دانست.

ترکان با اشاره به اینکه تصویب منطقه آزاد تجاری مهران منجر به صنعتی شدن استان ایلام می شود، افزود: احداث فرودگاه در مهران نیاز اساسی منطقه آزاد است لذا تکمیل و آسفالت باند فرودگاه قدیمی باید سریعتر آغاز شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور یادآور شد: امیدواریم با تصویب ایجاد منطقه آزاد مهران از سوی مجلس شورای اسلامی، زمینه توسعه و شکوفایی استان ایلام فراهم شود.

معاون اول رییس جمهوری صبح روز دوشنبه بمنظور بررسی وضعیت مصوبات سفر سال گذشته دولت تدبیر و امید و بازدید از طرح های کشاورزی، امور آب و میادین نفتی و پایانه مرزی مهران به استان ایلام سفر کرد؛ وزرای جهاد کشاورزی و نیرو و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، معاون اول رییس جمهور را در این سفر همراهی کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.