گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

گزارشی از عملکرد گمرک استان اصفهان

گزارش فعالیت های گمرک اصفهان در سال 1393 در حالی منتشر شد که رسول زرگرپور استاندار اصفهان از عملکرد مدیر کل گمرک اصفهان تقدیروتشکر کرد.


                                                               

  این اقدام با اعطای لوح تقدیر از سوی استاندار و ریاست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به اسداله احمدی‌ونهری مدیرکل گمرک اصفهان صورت گرفته است.

در بخشی از این لوح آمده است: "اینک که یک سال از انجام خدمت صادقانه در راستای ساماندهی و انضباط بخشی اقتصاد با محوریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذشته است، بر خود واجب می‌دانم از فعالیت‌های جهادی و کوشش ستودنی جنابعالی که بی‌شک رضایت پروردگار را به دنبال دارد، تقدیر و تشکر نمایم."
عملکرد گمرک اصفهان در سال 1393

در سال 1393 بیش از یک میلیون و 357 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و هشتاد و دو میلیون دلار از گمرکات استان اصفهان صادر شده است .
همچنین بالغ بر 693 قلم کالای صادراتی به 84 کشور جهان از استان صادر شده که کشورهای عراق ، امارات ، افغانستان ، و پاکستان و ترکیه مجموعاً بمیزان 90 درصد ، بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند و عمده ترین گروه کالاهای صادراتی در این مدت کالاهای چدن آهن فولاد ، فرش ، مواد پتروشیمی ، محصولات آهنی و فولادی و محصولات سرامیکی هستند که مجموعاً با اختصاص 76 درصد از وزن و ارزش بیشترین سهم را طی این مدت داشته است . 
در طی این مدت ، تشریفات واردات به ارزش بیش از 258 میلیون دلار و به وزن بیش از 61 هزار تن کالا در گمرک اصفهان انجام شده که این میزان نسبت به سال قبل کاهش یافته است .

عمده ترین کالاهای وارداتی در طی این مدت ماشین آلات مکانیکی ، ماشین آلات برقی ، مواد پلاستیکی ، محصولات سنگی و آهن و فولاد می باشد و کشورهای امارات ، ایتالیا ، چین ، آلمان و ترکیه از حیث ارزش بیشترین سهم را در اختیار دارند . 
همچنین در خصوص امور مسافری ، گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت 24 ساعته ، تا پایان سال 93 تشریفات امور مسافری بیش از 457 هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است .
گمرک امانات پستی استان اصفهان نیز بیش از 13 هزار بسته پستی اعم از سوغات و هدیه به ارزش بیش از38 میلیارد ریال و به وزن حدود 101 تن ارسال و دریافت شده است که این میزان نسبت به سال قبل از لحاظ ارزش19 درصد افزایش داشته است .
گمرکات استان اصفهان تا پایان سال قبل بالغ بر 1022 میلیارد ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به سال قبل16 درصد افزایش یافته است.
در خصوص پرونده های قاچاق کالا، طی سال گذشته تعداد 1196 فقره پرونده مظنون به قاچاق کشف شده توسط سازمانهای کاشف دیگر با ارزش بیش از 422 میلیارد ریال در واحد حقوقی قضایی گمرک اصفهان جهت ارزش گذاری و انطباق کالا در حال انجام می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.