گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

پارسال حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر شد

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: اظهار صادراتی کالاهای غیر نفتی در گمرک مرزی مهران درسال جاری باید به 700 میلیون دلار برسد.

 
                     
   یارالله نصیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان اظهار صادراتی کالا در گمرک مهران سال گذشته 570 میلیون دلار بود که پیش بینی این رقم در سال جاری افزایش تا 700 میلیون دلار است.

وی گفت: این درحالی است که سال گذشته حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار کالا از خروجی مهران به کشور عراق صادر شد که نسبت به سال ماقبل 40 درصد ارزش دلاری ان افزایش یافته بود.

وی یاداوری کرد: اظهار گمرکی بسیاری از کالاهای صادراتی مرز مهران در همان استانی که محصول تولید شده اظهار می شود و مبلغ 700میلیون دلارفقط در مورد برای کالاهایی که در گمرک مهران اظهار صادراتی می شوند برآورد شده است.

نصیری ادامه داد: هر چند صادرات استان ایلام سال گذشته با رشد مناسب همراه بوده اما با توجه به فراهم شدن زمینه مناسب برای توسعه صادرات باید سعی در ارتقا بهتر و بیشتر این شاخص داشت.

وی از همه دستگاه های مرتبط خواست که برای تحقق افزایش میزان صادرات از مرز بین المللی مهران تلاش و همکاری کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با ذکر عزم همه مسوولانی استانی و کشوری برای توسعه ایلام ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی منطقه آزاد تجاری مهران این امر هر چه سریعتر محقق شود.

به گفته وی، موانعی جزیی که اکنون مانع توسعه صادرات در مرز مهران است مسیر تردد، بحث توسعه پایانه صادراتی است که اعتبار آن تامین شده و بزودی کار عملیاتی آن آغاز می شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم که با رایزنی بیشتر مسوولان با کشور عراق هرچه سریعتر موانع طرف عراقی هم بر طرف شود تا بتوانیم بیشتر از ظرفیت مرز بین المللی مهران در راستای توسعه صادرات استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران را یکی از مهمترین کانون های تردد زوار به عتبات عالیات و صادرات کالا به کشور عراق است که در شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب استان ایلام قرار دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.