گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

وزیر امور اقتصادی و دارایی از بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی هتل داران قصرشیرین خبر داد.

طیب نیا: جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی هتل داران قصرشیرین بخشیده می شود 


                     

  مرز خسروی به علت ناامنی های عراق از 17 خرداد 92 بر روی زائران مسدود شد و همین امر مشکلات عدیده ای را برای هتل داران قصرشیرینی به همراه داشت که دیگر قادر نبودند بدهی های بانکی خود را پرداخت کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا علی طیب نیا روز جمعه در جریان بازدید از مرز و پایانه بین المللی خسروی گفت: با هدف رفع مشکل هتل داران و بهبود وضعیت وضعیت اقتصادی، برابر تمهیدات اتخاذ شده اصل جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی هتل داران قصرشیرین بخشیده خواهد شد.

وی اظهارداشت: با بازگشایی مجدد مرز خسروی و بخشودی جرایم دیرکرد تسهیلات دریافتی، علاوه بر رفع مشکل هتل داران شاهد رونق و بهبود وضعیت اقتصادی وهمچنین ایجاد اشتغال در این منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: بانک های عامل برابر مقررات نسبت به بخشودگی سود تسهیلات دریافتی هیچ گونه اختیاری ندارند و هتل دارانی که از تسهیلات بهره مند شده اند باید نسبت به بازپرداخت اصل سود اقدام کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هتل داران قصرشیرینی که از تسهیلات بانکی استفاده کردند باید نسبت به بازپرداخت آن در مهلت مقرر اقدام کنند.

طیب نیا گفت: رویکرد جدی دولت رفع مشکل صادرکنندگان و تسهیل در امر صادرات است و برای تحقق این مهم بی شک از تمام ظرفیت امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: می توان تمهیداتی اتخاذ کرد تا دولت بخشی از سود تسهیلات بانکی هتل داران قصرشیرین را پرداخت کند و برای تحقق این مهم آمادگی داریم تا با سازمان معاونت و برنامه ریزی و معاون رییس جمهوری مذاکرات لازم صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اتخاذ راهکار درست و اصولی مشکل هتل داران قصرشیرین در کمترین زمان ممکن رفع شود.

شهرستان قصرشیرین دارای 14 هتل و مهانپذیر است.

در دو سال گذشته مرز رسمی خسروی به روی مسافران و زایران عراقی و اتباع دیگر کشورها باز بود و با توجه به ناامنی های داخل عراق تنها برای تامین امنیت جانی زایران ایرانی از اواسط سال 92 مسدود شد که با ابلاغ بازگشایی آن تردد کاروان زیارتی کشورمان نیز از این مرز رسمی از هفته جاری آزاد شد.

از مزایای بزرگ پایانه بین المللی خسروی فاصله کمتر از یک متری آن با پایانه مرزی عراق است که باعث شده با اتصال دو پایانه بین المللی دو کشور زایر و مسافر مسافت طولانی را برای ورود و خروج به داخل و خارج کشور طی نکنند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

پایانه مسافری خسروی ظرفیت تردد 10 هزار نفر مسافر و زایر را در روز دارد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) عراق و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.