گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران در قصرشیرین ساختمان جدید اداره استاندار افتتاح گردید

قصرشیرین - ایرنا - ساختمان جدید اداره استاندارد و تحقیقات قصرشیرین با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران و مسوولان محلی به بهره برداری رسید.

 
         

                            

   به گزارش ایرنا رییس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: رعایت استانداردهای لازم در تولید محصولات مختلف عامل مهمی در افزایش صادرات است.


منیره پیروزبخت در حاشیه افتتاح این طرح و در جریان بازدید از مرزهای قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: صادرات کالا به عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ضرورت دارد برای افزایش سطح صادرات و رفع موانع بر رعایت استاندارد محصولات و خدمات توجه شود.

وی در ارتباط با نحوه چگونگی تایید استاندارد کالا در مرزها گفت: براساس تفاهمنامه صورت گرفته بین دو کشور و به منظور تسهیل تجارت با عراق، بازرسی کالا در مبدا انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به وجود مقررات گمرکی و کنترل کیفیت کالاها بین دو کشور ایران و عراق افزود: برای تسهیل در انجام امور گمرکی از نماینده های کشورهای هم مرز ایران برای قرنطینه کردن کالا در مرزهای یکدیگر استفاده می شود.

وی ارزیابی تبادل اقتصادی بین مرزهای ایران و عراق در استان کرمانشاه به ویژه مرزهای رسمی پرویرخان و خسروی و همچنین افتتاح ساختمان جدید استاندارد قصرشیرین را از اهداف سفر یک روزه خود به این شهرستان عنوان کرد.

عملیات اجرایی ساختمان جدید اداره استاندارد و تحقیقات قصرشیرین با یک هزار و 500 متر مربع از سال 88 آغاز شد.

برای اجرای این طرح 10 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

ساختمان جدید اداره استاندارد و تحقیقات قصرشیرین دارای چهار آزمایشگاه تخصصی صنایع غذایی، مواد نفتی، شیمیایی و اداری است.

قصرشیرین با 27 هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه با عراق 186 کیلومتر مرز مشترک دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.